۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
کد خبر: 741726

محسنی، استاد حوزه و دانشگاه گفت: حضرت زینب (س) علاوه بر موقعیت شناسی، شجاعت حسینی، صبر حسنی، عفت فاطمی و خطبه خوانی علوی را نیز با خود داشت.

حضرت زینب (س) موقعیت شناس بی نظیر تاریخ

به گزارش قدس آنلاین، دکتر طاهره محسنی در گفتگویی که به مناسبت فرا رسیدن ایام رحلت حضرت زینب کبری (س) برگزار شد، حضرت زینب (س) را یکی از بی نظیرترین موقعیت شناسان تاریخ برشمرد.

وی افزود: موقعیت شناسی حضرت زینب (س) در همراهی با امام حسین (ع) از مدینه تا مکه و کربلا در شرایطی که برخی از بزرگان در انتخاب مسیر مردد بودند، به همراه فرزندان و تمام اموالش بی نظیر است.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: خطبه خوانی و تلاش حضرت زینب کبری (س) در حادثه کربلا و پس از آن؛ بیش از قیام‌های پس از کربلا در زنده نگه داشتن راه امام حسین (ع) موثر بوده است.

خانم محسنی افزود: حضرت زینب (س) در دوران اسارت در بین دشمنان و افراد ضعیف الایمان به گونه‌ای خطبه خواند که بلاد اسلام را تا مرزهای شورش علیه خلفای ظالم پیش برد و پس از آزادی نیز به کربلا بازگشت و حرکت اربعینی را در تاریخ به یادگار گذاشت.

وی گفت: حضرت زینب (س) پس از رسیدن به مدینه نیز خطبه خوانی کرد و دهان یاوه گویان را بست و برای خلفا نگرانی ایجاد کرد.

خانم محسنی افزود: بانوان دیگری همچون ام البنین و حضرت فاطمه معصومه (س) نیز در رساندن پیام امام زمان شان کوشیدند به گونه‌ای که حضرت ام البنین در شرایط خفقان اولین کسی بود که برای امام حسن مجتبی (ع) مراسم سوگواری برپا کرد و حضرت فاطمه معصومه (س) نیز از مدینه تا قم به افشاگری در زمینه ولایت امام رضا (ع) پرداخت.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: زن مسلمان نه فردی محبوس در حرم سرا و نه در جامعه ملعبه دست دیگران است.

وی افزود: زنان مسلمان نخبه به گونه‌ای در جامعه باید حضور یابند که تمام نیازهای آموزشی، درمانی، فرهنگی، اقتصادی و حتی سیاسی زنان را خود به عهده گیرند و، اما هویت و شخصیت زنانه شان را نیز حفظ کنند.

دکتر محسنی گفت: زن در غرب در جامعه فعال است، اما به گونه‌ای برده داری نوین و غیر محسوس از او به عنوان ابزار استفاده می‌شود که هویت زنانه او را خدشه دار می‌کند.

وی افزود: زنان مسلمان نخبه کشور که در انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نقش آفرینی کردند، می‌توانند الگوی زنان مسلمان و حتی زنان کشورهای غیراسلامی شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه با گرامیداشت یاد و خاطره مادران مدافع کشور در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم، گفت: امروزه بانوان مدافع سلامت و حتی شهدای مدافع سلامت که برخی نوزادان خود را نیز پس از تولد ندیده اند و به شهادت رسیده اند، قابل تحسین هستند.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.