معاون هماهنگی و مدیریت امور زایرین استانداری خراسان رضوی مدعی شد: در بارگاه ملکوتی ثامن الائمه(ع) شیوه نامه های بهداشتی به نحو بسیار شایسته ای رعایت و انجام می شود.

پیشتازی حرم مطهر رضوی در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی/کمک خیرین نبود برخی پروژه ها به سرانجام نمی رسید

محمدصادق براتی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در خصوص تمهیدات استانداری خراسان رضوی برای ایام پایانی سال که با شیوع کرونا نیز همراه است اظهار کرد: مقابله اصلی با ویروس کرونا با رعایت شیوه نامه های بهداشتی ممکن می شود. بر زائران و مجاوران لازم است تا این شیوه نامه ها را در بهترین حالت ممکن رعایت کنند تا هرچه سریعتر از این بلا رهایی یافته و موضوع زیارت حرم مطهر رضوی به روال گذشته خود بازگردد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زایرین استانداری خراسان رضوی مدعی شد: در بارگاه ملکوتی ثامن الائمه(ع) شیوه نامه های بهداشتی به نحو بسیار شایسته ای رعایت و انجام می شود.

وی ادامه داد: به جرات می توان گفت که میزان اقدامات بهداشتی و پیشگرانه از کرونا، که در حرم مطهر رضوی انجام شده و می شود، بیشتر و بهتر از سایر مراکز در تمام کشور بوده است. از تولیت و همه مدیران و خادمان آستان قدس رضوی که از همان ابتدا همراهی خوبی با شرایط بوجود آمده داشته اند و سلامت جامعه، یکی از دغدغه های مهم آنها بود، کمال تشکر و قدردانی را دارم.

وی با بیان این موضوع که مسئولان باید برنامه ریزی های مناسب داشته و زائران و مجاوران نیز باید شیوه نامه ها را رعایت کنند تا در نوروز پیش رو شاهد اوج گیری کرونا نباشیم، عنوان کرد: بیش از یکسال است که حضور زائران معزز در بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) مانند گذشته نیست و از سیل جمعیت زوار محروم هستیم. امیدوارم که با رعایت شیوه نامه ها، از این وضعیت خارج شویم و بهتر از گذشته در خدمت زوار عزیز باشیم. بابهبود شرایط می توان برنامه های خاصی را برای زیارت عاشقان و ارادتمندان امام رضا(ع) در نظر گرفت تا بخشی از زحمات آنها جبران شود.

وی تاکید کرد: لحظه شماری می کنیم که هر چه زودتر از وضعیت کرونایی خارج شویم تا گشایش های بیشتری در موضوع زیارت ایجاد شود. اگر مردم با جدیت بیشتری دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند امیدوارم که شرایط کرونایی بهبود یابد و بتوانیم در خدمت زوار باشیم. در غیراینصورت نمی توانیم امکاناتی برای سفرهای نوروزی زایران در نظر بگیریم.

براتی درخصوص فرجام پروژه های زیارتی استان و کمبود اعتبارات گفت: برنامه ها و پروژه هایی در سال گذشته برای زیارت مدنظر داشتیم. باتوجه به وضعیت بودجه ای و اعتبارات محدودی که وجود داشت، تلاش کردیم تا از سایر منابع این کسری بودجه را جبران کرده و کمک هایی دریافت کنیم.

وی افزود: امیدوارم بتوانیم از منابع دولتی که در بودجه ۱۴۰۰  دیده خواهد شد، برای اجرای برخی از طرح های باقیمانده نیز استفاده نماییم و طرح های زیارتی را به بهترین شکل ممکن اجرا نماییم.

وی خاطرنشان ساخت: باید گفت که خیرین عزیز نیز در این مدت، اقدامات بسیار شایسته و کمک های خوبی انجام داده اند. اگر کمک خیرین نبود وضعیت پروژه ها به این شکلی که انجام شده است، به سرانجام نمی رسید. امیدوارم که این خیرین مانند گذشته حضور فعالی داشته باشند و بتوانیم در جهت ایجاد رفاه و تسهیلات برای زائران اقداماتی مناسبی انجام دهیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.