هشدارها هر روز نسبت به شیوع ویروس کرونا به خصوص نوع انگلیسی آن در کشور بیشتر و بیشتر می‌شود. در خراسان رضوی که تا اواخر هفته گذشته خبری از کرونای انگلیسی نبود مواردی از مثبت شده‌های این ویروس به ثبت رسید تا مشهد و خراسان رضوی نیز در زمره نقاط آلوده به کرونای انگلیسی قرار بگیرند.

شناسایی ۶ مبتلا به کرونای انگلیسی

گرچه کارشناسان حوزه سلامت بر این باورند که تفاوت زیادی بین کرونای نوع چینی و انگلیسی آن وجود ندارد اما آنچه کرونای انگلیسی را خطرناک‌تر جلوه می‌دهد سرعت شیوع آن و نیز درصد بالاتری از مرگ و میر در گرفتار شده‌های این ویروس است. راه‌های پیشگیری اما همان رعایت

شیوه ‌نامه‌های سابق است؛ استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی.

طبق اعلام مسئولان بهداشتی خراسان رضوی تاکنون تعداد ۶ نفر از مبتلایان به کووید۱۹ آزمایش‌هایشان کرونای انگلیسی را مثبت نشان داده است هر چند این تعداد تا دیروز بعدازظهر ثابت مانده است اما به گفته دکتر قلیان، سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا ثابت ماندن در عدد ۶ به این معنا نیست که افراد دیگری گرفتار کرونای انگلیسی نخواهند شد چون با ثبت همین تعداد مشخص است که کرونای انگلیسی در حال چرخش در بین مردم استان است.

وی می‌افزاید: مردم هوشیار باشند هر علامتی از کرونا را کرونای انگلیسی فرض کنند چون از ۶ مورد مثبت شده تا به امروز (دیروز) یک نفر خارجی بوده، یک نفر هم با او ارتباط داشته و چهار نفر دیگر نه خارجی بودند و نه با خارجی‌ها ارتباط داشتند که این نشان‌دهنده این است که باید بیشتر مراقب بود.

قلیان همچنین در واکنش به شروع پیش‌فروش بلیت قطارها برای سفر در نوروز به مشهد اظهار کرد: به جهت اینکه در ورودی‌های شهر مشهد پلاک‌های غیربومی کنترل می‌شود برخی با استفاده از قطار، هواپیما یا اتوبوس به مشهد سفر می‌کنند و چون سامانه‌های فروش بلیت به سامانه ماسک متصل است در صورتی که درخواست‌کننده بلیت در فهرست مثبت شده‌های کرونا در ۴۸ ساعت قبل از درخواست بلیت باشد به وی بلیت فروخته نمی‌شود باز هم می‌توان از سفر این افراد جلوگیری کرد، اما پیش‌فروش بلیت از اکنون برای نوروز کمی ما را نگران کرده است؛ چرا که شاید درخواست‌کننده اکنون کرونا نداشته باشد اما زمان سفرش که حداقل

۲۰ روز آینده خواهد بود چه تضمینی وجود خواهد داشت که تستش منفی باشد. به همین جهت باید در این مورد چاره‌اندیشی شود که یا زمان ورود تست از آن‌ها گرفته شود یا اینکه در جلسات آینده که برای سفرهای نوروزی برگزار می‌شود در این خصوص تصمیم‌گیری شود. به نظر می‌رسد همه چیز درباره سفرهای نوروزی هفته پیش رو مشخص شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.