مدیرکل دفتر زنان وخانواده استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه در ۶ ماهه اول سال جاری ۸ هزار و ۶۳۰ مورد طلاق در این استان ثبت شده است، گفت: ۳۹.۴ درصد طلاق در خراسان رضوی طی ۵ سال اول زندگی رخ داده است.

۳۹.۴ درصد طلاق در خراسان رضوی طی ۵ سال اول زندگی رخ داده است/ کاهش میزان طلاق در ۶ ماهه نخست امسال

طاهره طهماسبی در گفت و گو با قدس آنلاین با بیان اینکه در سالنامه آماری سال ۹۸ تعداد کل طلاق خراسان رضوی ۱۸ هزار و ۳۸۰ مورد بوده است، اضافه کرد: از این تعداد، ۱۷ هزار و ۳۵۶ طلاق ها در شهرها و یک هزار و ۲۴ مورد طلاق در مناطق روستایی این استان ثبت شده است.

 وی با با اشاره به اینکه ۹ هزار و ۲۳۵ مورد طلاق در ۶ ماهه نخست سال ۹۸ ثبت شده است، ادامه داد: در بخش آمار طلاق در خراسان رضوی، نسبت به مدت مشابه، ۶ درصد کاهش داشته ایم.

مدیرکل دفتر زنان وخانواده استانداری خراسان رضوی افزود: در سال های اخیر، می توان به استفاده نادرست از فضای مجازی در افزایش طلاق اشاره کرد، چراکه با آموزه های فضای مجازی، فرهنگ تاب آوری، قناعت و تفاهم در جوانان تغییر می یابد و آموزه های دینی و سنتی والدین به تدریج سست و کمرنگ می شد، دراین صورت توقعات افزایش یافته و معاشرت های غیراخلاقی ایجاد می شود.

طهماسبی یادآور شد: همچنین عدم اشتغال و مشکلات اقتصادی، اعتیاد زوج، عدم توانایی تهیه مسکن مناسب و انتخاب همسر نادرست نیز از ابتدایی ترین دلایل طلاق است.

وی با بیان اینکه براساس آمار سال ۹۷ و ۹۸ رتبه اول کشور را در هر دو سال داشته است، متذکر شد: قبل از هر راهکاری، جوانان باید در انتخاب همسر بسیار دقت داشته باشند تا همسر هم کفو خود را انتخاب کنند، والدین نیز باید در این انتخاب مهارت لازم را داشته باشند،همچنین، مواردی مانند  رفع چالش های قانونی و حقوقی، آموزش والدین، ارائه خدمات مشاوره ای برای زنان و فرزندان (قبل از ازدواج و درسال های اولیه زندگی مشترک) و آموزش تاب آوری به به دختران و پسران و زوجین جوان می تواند از جمله راهکارهای لازم برای کاهش تعداد طلاق در جامعه باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.