سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۶۲۳ هزار و ۱۵۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۱ نفر از مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۵۹ هزار و ۹۸۰ نفر رسیده است.

فوت ۸۱ نفر از مبتلایان کرونا در ۲۴ ساعت گذشته

قدس آنلاین: سیما سادات لاری روز شنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (پنجم اسفند ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیص هفت هزار و ۹۷۵بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۴۱۸ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۶۲۳ هزار و ۱۵۹ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۳۸۶ هزار و ۵۳۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین سه هزار و ۷۲۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۱۰ میلیون و ۷۹۳ هزار و ۷۸۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری گفت: در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۳۲ شهرستان نارنجی، ۲۵۱ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند.  و شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی ادامه داد: نمودار موارد بستری و مرگ و میر کرونا در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل آن در برخی استانها صعودی است. بیشترین میزان موارد بستری در هفته گذشته در استانهای خوزستان، مازندران  و سمنان و بیشترین میزان موارد مرگ و میر بیماری کووید۱۹ در استانهای خوزستان، مازندران، گلستان و سمنان گزارش شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت افزود: به دنبال کاهش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی و سهل انگاری در این زمینه، خطر تکرار تجربیات تلخ گذشته و ایجاد موج چهارم و سهمگین کرونا وجود دارد. کمترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استانهای کردستان، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، گلستان، خوزستان وایلام گزارش شده و امیدواریم با همکاری مردم و کادر بهداشتی و درمان شاهد تکرار خیز مجدد کرونا در کشور نباشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.