وزیر خارجه عراق در دیدار با شمخانی درباره پرداخت بدهی این کشور گفت: با تلاش مستمر حوزه‌های مالی و بانکی و دستگاه‌های اقتصادی ایران و عراق برخی از موانع مهم برداشته شده و بزودی بر اساس مدل مورد توافق دو کشور روند پرداخت بدهی‌ها آغاز می‌شود.

 روند پرداخت بدهی‌های عراق به ایران  به زودی آغاز می‌شود

قدس آنلاین:  «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق که امروز (شنبه) به تهران سفر کرده، پیش از ظهر امروز با حضور در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار فؤاد حسین وزیر خارجه عراق  با ارائه گزارشی از تحولات سیاسی و امنیتی اخیر در عراق اظهار داشت: امنیت و ثبات زیر ساخت توسعه اقتصادی و رفاه است و برای کشوری چون عراق که سال‌ها درگیر مبارزه با تروریسم و ناامنی بوده برقراری امنیت اولین اولویت محسوب می‌شود.
وی با اشاره به توافقات انجام شده بین مسئولان دو کشور برای تادیه بدهی عراق به ایران که به دلیل تحریم‌های خارجی به تعویق افتاده اظهار داشت: با تلاش مستمر حوزه‌های مالی و بانکی و دستگاه‌های اقتصادی ایران و عراق برخی از موانع مهم برداشته شده و بزودی بر اساس مدل مورد توافق دو کشور روند پرداخت بدهی‌ها آغاز می‌شود.

فؤاد حسین در سفر قبلی به تهران با علی شمخانی دیدار و گفت‌وگو کرده بود. علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در این دیدار گفته بود: آمران و مرتکبان جنایت تروریستی ترور شهید سلیمانی و همرزمانش باید تحت پیگرد حقوقی قرار گرفته و به اشد مجازات برسند. 

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز از دیدار و گفت‌وگوهای «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق در تهران با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه و دیگر مقامات سیاسی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.  

پیش از این سخنگوی وزارت امور خارجه عراق از سفر امروز (شنبه) وزیر خارجه این کشور به تهران خبر داده بود. این مقام عراقی گفت که محورهای گفت‌وگو در این سفر درباره روابط دوجانبه، اوضاع منطقه و جلوگیری از تشدید اوضاع خواهد بود.

این دومین سفر وزیر خارجه عراق به تهران در یک ماه اخیر است. او ۱۵ بهمن ماه نیز به تهران سفر و با وزیر امور خارجه و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.