فرماندار مشهد گفت: برای اولین بار انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد.

انتخابات شوراها در مشهد تمام الکترونیکی برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا هاشمی روز یکشنبه در آیین آغاز به کار رسمی ستاد انتخابات شهرستان مشهد افزود: بر اساس تصمیم وزارت کشور، انتخابات در مشهد مانند سایر کلانشهرها به صورت الکترونیکی خواهد بود لذا در شعب اخذ رای ۲ صندوق اخذ رای و یک دستگاه ثبت رای الکترونیکی مستقر خواهد شد. 

وی ادامه داد: در دیگر شعب اخذ رای شهرستان به جز شهر مشهد، صندوق های رای برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، دومین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار خواهد گرفت.

فرماندار مشهد بر اجرای کامل قانون در فرایند انتخابات تاکید کرد و گفت: تنها راه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، حفظ اعتماد مردم است و بهترین راه جلب اعتماد نیز امانت داری از رای مردم می‌باشد و کوچکترین شائبه در انتخابات مشارکت مردم در این فرایند سیاسی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه دشمن از حضور مردم در انتخابات وحشت دارد افزود: دشمن تمام امکانات خود را بسیج می کند تا مشارکت مردم کاهش یابد ما نیز برخلاف دشمن عمل خواهیم کرد لذا به دنبال افزایش اعتماد مردم به عنوان بزرگترین سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم.

هاشمی فرماندار را مسوول مطالبه گر از سایر دستگاه ها و مدیران شهرستانی در مسائل جاری شهرستان دانست و ادامه داد: اما در مساله انتخابات فرماندار به عنوان مجری، مکلف به پاسخگویی به نهادهای نظارتی در خصوص انتخابات است.

وی گفت: ویروس کرونا انتخابات سال گذشته مجلس شورای اسلامی را تحت تاثیر قرار داد اما سازماندهی انتخابات پارسال بدون هیچ مشکلی انجام شد لذا برای برگزاری انتخابات سال آینده تمهیدات لازم در دستور کار قرار دارد.

فرماندار مشهد به افزایش ۳۵ درصدی تعداد شعبات اخذ رای انتخابات سال گذشته مجلس شورای اسلامی در این شهر اشاره کرد و افزود: در انتخابات پیش رو شرایط ثبت نام داوطلبان و اخذ رای مطابق با شیوه نامه های بهداشتی خواهد بود به گونه ای که مکان اضافی برای ثبت نام کنندگان در فرمانداری فراهم شده و پیگیری برای افزایش تعداد شعب اخذ رای به منظور تامین فاصله گذاری اجتماعی در دستور کار قرار دارد، همچنین در این دوره انتخابات سعی می‌شود، رای گیری در فضای باز مدارس و مساجد انجام شود.

دشمنان با کرونا هراسی به دنبال کاهش مشارکت هستند  

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در شهرستان مشهد نیز گفت: نظارت بر برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دومین میاندوره ای پنجمین دوره خبرگان رهبری با هیات نظارت شورای نگهبان است.

علیرضا روشندل افزود: برگزاری سه انتخابات شوراها، ریاست جمهوری و میاندوره ای خبرگان در مشهد نیازمند افزایش سه برابری هماهنگی بین دستگاه های اجرایی و نظارتی است.

وی برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ را نخستین فرایند رای گیری گسترده در زمان شیوع ویروس کرونا عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به این که دشمنان کرونا هراسی را در روند تبلیغات سوء خود برای کاهش مشارکت مردم قرار داده اند باید به دنبال تامین شرایط مطلوب جهت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشیم.

رییس هیات نظارت ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان مشهد نیز گفت: این هیات برای عمل به وظایف خود شامل بررسی و احراز صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها و نظارت بر اجرای صحیح این فرایند سیاسی از جمع کثیری از مردم دعوت به همکاری نموده است.

سید علی بامشکی افزود: در یک ماه اخیر که این هیات تشکیل و اعضای آن انتخاب شدند شاهد تعامل، نظم و انسجام بین ارکان اجرایی و نظارتی انتخابات هستیم.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.