معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بیشترین محرومیت در ایام شیوع کرونا را حوزه امور تربیتی متحمل شد.

بیشترین محرومیت در ایام کرونا را حوزه امور تربیتی متحمل شد

به گزارش قدس آنلاین، حسین شادکام در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه همزمان با سومین روز هفته امور تربیتی افزود: یکی از الزامات امر تربیت مواجهه و تعامل چهره به چهره مربی و متربی است که با شیوع کرونا دچار مشکل شد اما با همت همکاران موفق شدیم تمامی برنامه ها و فعالیت های حوزه پرورشی و تربیتی را به شکل توسعه یافته در بستر سامانه شاد اجرایی نماییم.

وی با بیان اینکه نگرش حاکم و گفتمان غالب در آموزش و پرورش باید تربیت باشد، ادامه داد: در برنامه‌های تربیتی سه اصل فراگیری، اثربخشی و مشارکت را مبنا قرار داده‌ایم.

معاون آموزش و پرورش خراسان رضوی امور تربیتی را حامی ارزش های دینی، ملی و انقلابی در دستگاه تعلیم و تربیت دانست و گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بالاترین سند فرادستی نظام تعلیم و تربیت است و در این سند حوزه تربیتی و پرورشی اصالت و نقش محوری دارد، در ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز تاکید فراوان بر امور تربیتی، پرورشی و فرهنگی شده و از مدرسه به عنوان یک کانون فرهنگی یاد شده است.

وی افزود: اجرای طرح زیارت نیابتی با عنوان "به تو از دور سلام"، اجرای بزرگترین دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم و دوره مجازی آموزش روش‌های پاسخگویی به شبهات دینی دانش آموزان، برگزاری مرحله استانی اولین مسابقه ملّی مناظره دانش آموزی، طرح هفته سرود و نمایش مدارس کشور و برگزاری ۱۰۰ محفل انس با قرآن کریم از جمله فعالیتهای این معاونت در دوران شیوع کرونا بوده است.

شادکام ادامه داد: همچنین رونمایی از اپلیکیشن کشوری مشاوره و هدایت تحصیلی و شغلی و کتاب پروتکل‌های درمانی ویژه دانش آموزان در مراکز مشاوره از دیگر فعالیت‌های این معاونت است.

وی گفت: هم اکنون ۲ هزار و ۸۳۳ معاون پرورشی، هزار و ۲۳۴ مشاور و هزار و ۳۹۳ مربی پرورشی در مدارس استان خراسان رضوی فعالیت دارند.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.