سخنران حرم مطهر رضوی معرفت به ذات اقدس الهی را مهمترین عامل بازدارنده از معصیت دانست و گفت: کسی که شناخت درستی نسبت به خداوند داشته باشد هرگز مرتکب گناه نمی شود.

معرفت به خدا مهمترین عامل بازدارنده از معصیت است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سید علی سجادی زاده در سلسله جلسات سخنرانی حرم رضوی که در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: آشنایی با سخنان اهل بیت میزان معرفت انسان به خداوند را افزایش می دهد؛ از جمله این سخنان، خطبه ها و نامه های امیرالمومنین(ع) است که در کتاب نهج البلاغه جمع آوری شده است.

این کارشناس دینی ابراز کرد: مخاطب امیرالمومنین(ع) در خطبه ها و نامه های نهج البلاغه تمام بشریت و به ویژه شیعیان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستند و جملات این کتاب همواره انسان ها را به رعایت تقوای الهی و کسب معرفت نسبت به خداوند دعوت می کند.

وی با اشاره به خطبه ۱۸۳ نهج البلاغه و پرداختن به موضوع معاد باوری براساس آیات قرآنی اظهار کرد: اگر انسان مسئله معاد و روز قیامت را باور داشته باشد و بداند که در آن روز در برابر اعمال خود مسئول است بیشتر مراقب اعمال و رفتار خود خواهد بود.

حجت الاسلام سجادی زاده افزود: حضرت امیرالمومنین(ع) در این خطبه به مخاطبان گوشزد می کند که زندگی دنیا مانند یک مسافرت است که باید به زودی از این منزل کوچ کند و از آنجا در منزل بعدی راهی طولانی در پیش دارد باید برای خود از این مسافرخانه زاد و توشه بردارد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مواردی که امیرالمومنین(ع) در این خطبه به آن اشاره می کند، سختی عذاب آخرت است که انسان با این بدن ضعیف طاقت آن عذاب دردناک را ندارد.

سخنران حرم رضوی ادامه داد: اگر انسان به این کلمات نورانی و درس آموز توجه کند هرگز در زندگی دچار غفلت نمی شود چرا که آشنایی با این کلمات و نصایح، میزان معرفت و شناخت انسان را نسبت به پروردگار بالا می برد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.