استاندار خراسان رضوی در ادامه برنامه بازدید مستمر خود از واحدهای صنعتی این استان به منظور بررسی میدانی وضعیت و روند کار صنعتگران خراسان رضوی با هدف حل سریع مشکلات آنها، از سه واحد بزرگ صنعتی مستقر در حومه مشهد بازدید کرد.

استاندار خراسان رضوی از چند واحد صنعتی بازدید کرد

به گزارش قدس آنلاین، محمدصادق معتمدیان همراه با هیاتی مرکب از معاونان استانداری، اعضای ستاد استانی تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین مدیران دستگاههای اجرایی خراسان رضوی ضمن بازدید از یک کارخانه صنایع غذایی، یک واحد بزرگ گلخانه‌ای پرورش گل و یک گاوداری صنعتی با مدیران و صنعتگران به گفت و گو نشست و صحبتهای آنها را شنید.

وی پس از دریافت نقطه‌نظرات، مشکلات و درخواستهای مدیران واحدهای صنعتی دستورات لازم را برای رفع تنگناهای آنها به طور مستقیم به دستگاههای ذیربط ابلاغ و بر اقدام سریع ستاد استانی تسهیل رفع موانع تولید در همین خصوص تاکید کرد.  

استاندار خراسان رضوی همچنین گفت: فرایندهای مرتبط با امور تولید و صنعت باید به گونه‌ای تسهیل شود که موانع پیش روی تولیدکنندگان برداشته شود و فعالیتها در مسیر توسعه اقتصاد صنعتی خراسان رضوی روان شده و شتاب گیرد. 

مدیر یک کارخانه صنایع غذایی نیز در این بازدید گفت: این مجموعه توانسته است با تولید بذر مناسب سیب زمینی به روش ایروپونیک که در گذشته از خارج کشور تامین می‌شد نیاز استان خراسان رضوی و حتی استان‌های اردبیل و همدان را تامین کند.

علیرضا یکتا افزود : در حال حاضر حدود ۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این مجموعه زیر کشت سیب زمینی است.

وی ادامه داد: از سال گذشته این شرکت به دنبال صادرات محصولات خود به خارج از کشور است و به خاطر کیفیت تولید پیش بینی می شود پیشنهادهای خرید محصولات به ۱۰ برابر سال گذشته خود برسد.

این صنعتگر با اشاره به مشکلات مرتبط با صادرات کالا گفت: نیاز است تا نظارت بیشتری بر کیفیت محصولات صادراتی انجام شود زیرا اگر محصول صادراتی فاقد کیفیت مناسب باشد محصولات سایر رقبا جایگزین می شود و همچنین باعث عدم رغبت مصرف کنندگان خارجی به تولیدات کشور ایران می‌شود.

رییس اتحادیه گلخانه‌داران خراسان رضوی نیز در این بازدید گفت: یکی از مهم ترین مشکلات موجود عدم راه اندازی پایانه صادراتی محصولات مرتبط با گل است.

مهدی سمنگانی افزود: بیشترین میزان صادرات استان خراسان رضوی به واسطه همجواری در سال‌های گذشته به کشور ترکمنستان بوده که به واسطه شیوع کرونا با چالش رو به رو شده است.

مدیر یک مجتمع دامداری نیز در این بازدید گفت: یکی از موانع موجود عدم تناسب بین شیر تولیدی و گندم، جو و نهاده مورد نیاز دام است.

جلال قدیری افزود: برخی تصمیمات مسوولان به جای حمایت از تولید کننده باعث رونق کار قاچاقچیان می‌شود به عنوان نمونه بیشتر مردم استان خراسان رضوی به گوشت گوسفند علاقه مندند و این در حالی است که مردم استان مازندران به گوشت گاو و گوساله علاقه دارند ولی امکان صادرات گوشت گاو و گوساله به این استان وجود ندارد که باعث رونق کار قاچاقچیان شده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات، تامین ذخایر راهبردی غذایی از محصولاتی شامل گندم، جو و سایر نهاده‌هاست و این در حالی است که عمر مفید برخی از این غلات در حدود چند ماه است و زمانی در اختیار دامدار قرار می‌گیرد که دیگر برای دام ارزش غذایی هم ندارد. 

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.