به دلیل بدبینی شهروندان آلمانی به واکسن‌های کرونا، یک کارشناس ایمونولوژی توصیه کرد که مقام های این کشور از جمله «آنگلا مرکل» صدراعظم در برابر دوربین‌ها اقدام به زدن واکسن کنند.

بدبینی آلمانی ها و توصیه به مرکل برای تزریق تلویزیونی واکسن

به گزارش قدس آنلاین، آلمان که از اواخر دی ماه کارزار واکسیناسیون سراسری را آغاز کرده همچنان آمار پایینی در شمار شهروندان واکسینه شده دارد و این موضوع انتقادهای زیادی را متوجه دولت این کشور کرده است.

نشریه بیلد آلمان روز یکشنبه نوشت: در زمینه واکسیناسیون آلمان هنوز با سرعت حلزون پیش می رود. دولت فدرال نه تنها با واگذاری مسئولیت خرید واکسیوناسیون به کمیسیون اتحادیه اروپا، در خرید واکسن جا مانده است، بلکه حتی موفق به تزریق دوزهای کمی نیز که تاکنون تحویل گرفته، نشده است. بر این اساس یک دلیل عمده این ناکامی، بدبینی عمومی شهروندان به واکسن های موجود در بازار از جمله واکسن «آسترازنکا» است.

در چنین شرایطی کارشناسان می گویند که مقام های آلمانی باید در مقابل دوربین حاضر شده و واکسن بزنند تا مردم عادی را به شرکت در این کارزار ترغیب نمایند. «کارستن واتزل» دبیر کل انجمن ایمنی شناسی آلمان در این رابطه می گوید برای حل این مشکل، بهتر است مرکل صدراعظم در برابر دوربین ها حاضر شده و واکسن بزند.

آلمان در حالی از افزایش تدریجی سرعت واکسیناسیون خبر می دهد که اکثر دوزهای واکسن «آسترازنکا» در قفسه ها باقی می ماند. به گفته واتزل علت این امر عدم اطلاع رسانی درست در خصوص این واکسن است.

این کارشناس ایمنی شناسی با بیان این که انجمن ایمنی شناسی آلمان بیانیه ای را در روزهای آینده منتشر خواهد کرد، افزود: در این بیانیه ما واقعیت ها را به روشنی بیان می کنیم، این که آسترازنکا یک واکسن ایمن و موثر برای افراد مسن نیز هست. وی همچنین خواستار پیغام عملی سیاستمداران به مردم شد، مبنی بر این که همگان باید واکسینه شوند.

واکسن آسترازنکا اکنون فقط در افراد بین ۱۸ تا ۶۴ سال مجاز به استفاده است، به عبارت دیگر بعید است که صدراعظم ۶۶ ساله این واکسن را دریافت کند. با این حال واتزل پیش بینی می کند که کمیسیون دائمی واکسیناسیون این واکسن را برای افراد مسن نیز توصیه کند.

انستیتو روبرت کخ روز گذشته (شنبه) حدود هشت هزار مورد ابتلای تائید شده در آلمان را ثبت کرده است که مجموع شمار بیماران کووید – ۱۹ این کشور را به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر می رساند. بیش از ۲ میلیون آلمانی هم از این بیماری جان به دربرده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.