امیر قطر برای اولین بار بعد از آشتی این کشور با عربستان سعودی با ولی عهد این کشور تلفنی گفت‌وگو کرد.

امیر قطر برای اولین بار بعد از ۳ سال، با بن سلمان تلفنی گفت‌وگو کرد

به گزارش قدس آنلاین، «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر یکشنبه شب به صورت تلفنی با «محمد بن سلمان عبدالعزیز آل سعود»، ولی‌عهد عربستان سعودی گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری رویترز انگلیس گزارش داد که دو طرف در مورد تحولات منطقه رایزنی کرده‌اند. این اولین تماس تلفنی بن حمد و بن سلمان بعد از آشتی و مصالحه ریاض و دوحه بعد از سه سال تنش و کدورت است.

دولت قطر در تحولی جدید امروز عملیات پهپادی و موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مواضعی در عربستان سعودی را «شدیداً» محکوم کرده است. این اقدام قطر طی بیش از سه سال گذشته بی‌سابقه است.

روابط چهار کشور عربی عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین با قطر به دنبال اولین سفر خارجی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۹۶ (۵ ژوئن ۲۰۱۷) به ریاض و اتهام‌های چهار کشور یادشده علیه دوحه قطع شد و تا اینکه آن‌ها با فشار دولت ترامپ دی ماه گذشته در چهل و یکمین نشست شورای همکاری خلیج فارس مصالحه کردند.

به رغم این حمایت بی‌سابقه از ریاض در برابر عملیات تلافی‌جویانه موشکی و پهپادی یمن به خاک عربستان، دوحه تا این لحظه هیچ موضعی درباره گزارش سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا که ولی‌عهد سعودی را دست داشتن در قتل جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار مقتول در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول اتخاذ نکرده است.

شبکه الجزیره قطر به دلیل روابط این کشور با ترکیه، از زمان وقوع قتل خاشقچی در استانبول بیشترین حملات را علیه ولی عهد سعودی داشته و سعودی‌ها گفته بودند از همه خطاها و اشتباهات دوحه بگذرند از رویکرد الجزیره در این مسئله نخواهند گذشت.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.