پیشکسوت تئاتر مشهدمقدس گفت: حمایت‌ها در شرایط کرونایی از قشر قدیمی تئاتر مشهد به یک کمک هزینه یک و نیم میلیونی محدود شد.

روزگار وخیم تئاتر مشهد در ایام کرونا/ حمایت‌ها در عمل رنگ می‌بازد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا سوزنچی اظهار داشت: در حال حاضر، به جز سالن پردیس، مکان دیگری برای اجرا در شهر مشهد وجود ندارد که وضعیت همین سالن نیز از نظر نحوه و تعداد حضور تماشاگران در هاله‌ای از ابهام است.

پیشکسوت تئاتر مشهد با بیان اینکه محدودیت‌های کرونایی سبب تعطیلی تمام فعالیت‌های نمایشی شده افزود: از سال گذشته شرایط به همین ترتیب بوده و افراد زیادی داریم که تمامی مسائل امرار معاش‌شان از طریق تئاتر سپری می‌شد و در این یک ساله تنها یک مرتبه کمک هزینه یک و نیم میلیون تومانی از سوی صندوق بیمه هنرمندان به اعضا پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در دوره کرونا، تمامی فعالیت‌های آموزشی نیز در حوزه تئاتر تعطیل بوده است، اضافه کرد: خانواده‌ها تمایلی به حضور فرزندانشان در کلاس‌ها نداشتند و امیدواریم با بهبود شرایط، بخشی از فعالیت آموزشی ازسرگیری شود.

سوزنچی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد همانند سایر ادارات، منبع درآمد مشخصی ندارد و به نوعی مصرف‌کننده محسوب می‌شود و بنابراین توقعی از حمایت مادی از سوی این اداره وجود ندارد.

پیشکسوت تئاتر مشهد افزود: تئاتر استان خراسان رضوی هیچگونه کاستی ندارد و تنها مشکل کنونی تعطیلی اجباری سالن‌های نمایش است و مطمئنیم با از سرگیری فعالیت این مجموعه‌ها بار دیگر شاهد خیل عظیم علاقه‌مندان و تماشاگران خواهیم بود.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایش‌ها با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و با ظرفیت یک‌سوم، صرفه اقتصادی برای عوامل اجرایی ندارد، افزود: مسئولان برخی سالن‌های دولتی تنها اجرای نمایش به صورت رایگان را امکان پذیر می‌دانند که در حال حاضر هیچ نمایشی را نمی‌توان به این صورت اجرا کرد.

سوزنچی خاطرنشان کرد: نسل گذشته بازیگران تئاتر هیچ‌گاه نگاه مادی به این حرفه نداشتند و امورات شان از طریق بودجه‌ای که اداره کل فرهنگ و ارشاد در اختیارشان قرار می‌داد، سپری می‌شد و تا مدت‌ها بحث بلیط فروشی وجود نداشت؛ اما امروزه به هر حال استقبال خوبی صورت می‌گیرد و مردم حاضرند هزینه ۵۰ هزار تومانی برای تماشای تئاتر بپردازند.

وی با بیان اینکه ایجاد بستر آنلاین برای اجرای تئاتر، نیازمند پای کار آمدن مسئولین ذی‌ربط مانند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادها است، افزود: حرمت هر مسئله‌ای باید حفظ شود و هر نمایشی مستلزم دریافت مجوزهای مربوطه است.

پیشکسوت تئاتر مشهد اظهار داشت: مهمترین ارگانی که در حال حاضر می‌تواند از هنرمندان به ویژه در حوزه تئاتر حمایت کند، شهرداری مشهد است؛ در تمام دنیا شاهد حمایت شهرداری‌ها از هنرهای نمایشی به صور مختلف مادی و معنوی هستیم اما متاسفانه در مشهد این اقدامات بسیار محدود و ناچیز است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری تنها در حوالی انتخابات، هنرمندان را به یاد می‌آورند، گفت: در حدود چهار سالی که از انتخابات شورای اسلامی شهر سپری شده، هیچکدام از نمایندگان را در سالن‌های تئاتر ندیده‌ایم در حالی که طی چند ماه آینده و با نزدیک شدن به انتخابات، باردیگر شاهد ابراز علاقه نامزدهای شورای شهر به خاک صحنه خواهیم بود.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.