در آستانه اعلام استراتژی جدید آمریکا در برابر عربستان سعودی، یکی از نمایندگان کنگره ایالات متحده عنوان داشت که اخلاقیات مهمتر از رابطه واشنگتن با ریاض است.

نماینده کنگره آمریکا: اخلاقیات مهمتر از رابطه با عربستان است

قدس آنلاین؛ «رو خانا» از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا در مصاحبه با سی ان ان گفت: روابط ما با عربستان سعودی از اخلاقیات ما مهم تر نیست! جنایات محمد بن سلمان تنها محدود به قتل خاشقجی نیست.

رو خانا که در سال گذشته به شدت پیگیر موضوع استیضاح دونالد ترامپ در کنگره بود، در ادامه در خصوص جنایات عربستان سعودی گفت: آنها سالهاست زنان و کودکان را در یمن بمباران می‌کنند و اجازه رسیدن غذا و دارو را به این کشور نمی‌دهند.  

این اظهارات در آستانه اعلام استراتژی جدید آمریکا در قبال عربستان سعودی بیان شده اند.  

در همین رابطه شب گذشته  «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید از احتمال اتخاذ اقدامات سختگیرانه تر واشنگتن علیه محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و در ارتباط با پرونده قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار اهل عربستان خبر داده و تاکید کرد که این اقدامات مؤثرتر از تحریم خواهند بود.

بر اساس این گزارش، جن ساکی که این سخنان را در گفتگو با شبکه خبری «سی ان ان» مطرح می‌کرد، با تاکید بر این نکته که روش‌های مورد نظر آمریکا برای تنبیه بن سلمان موثر تر از ابزار تحریم علیه وی خواهد بود، گفت: واشنگتن ابزارهای دیگری در دست دارد که از وقوع اتفاقاتی نظیر قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار جلوگیری کند که این ابزارها همچنان به آمریکا اجازه خواهند داد تا با عربستان سعودی در حوزه‌های دیگر و بر اساس منافع ملی آمریکا به همکاری ادامه دهد!

وی همچنین در ادامه سخنان خود اضافه کرد که آمریکا هنوز عربستان سعودی را مسئول و پاسخگوی اقدامات ولیعهد سعودی به عنوان جنایتکار مستقیم در ماجرای قتل خاشقجی می‌داند.

با این حال، سخنگوی کاخ سفید هیچگونه اشاره‌ای به چگونگی نحوه برخورد با محمد بن سلمان نکرده و همچنین این موضوع را نیز روشن نکرد که با وجود تصمیم قطعی کاخ سفید برای برخورد با وی، چگونه به همکاری با ریاض ادامه خواهد داد.  

لازم به ذکر است پیشتر، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده بود روز دوشنبه به طور رسمی اعلام خواهد کرد که تصمیم کشورش برای نحوه برخورد با عربستان سعودی و محمد بن سلمان، ولیعهد پادشاه این کشور در خصوص پرونده قتل جمال خاشقجی چه خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.