هفتادوهشتمین دوره جایزه گلدن گلوب باحضور دورادور شرکت‌کنندگان، برگزیدگان و داوران این دوره از جایزه «سرزمین آوارگان»، ساخته کلویی ژائو کارگردان جوان چینی‌الاصل را به عنوان بهترین فیلم و فصل چهارم از سریال «تاج» را در مورد خانواده سلطنتی انگلیس به عنوان بهترین سریال شناخت.

گلدن گلوب ۲۰۲۱؛ «سرزمین آوارگان» بهترین فیلم و «تاج» بهترین سریال

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سایت ورایتی، هفتادوهشتمین جایزه گلدن گلوب برای شناخت بهترین فیلم و سریال‌های تولیدشده آمریکایی در سال ۲۰۲۰ و اوایل سال ۲۰۲۱ به انتخاب انجمن مطبوعات خارجی هالیوود یکشنبه (۲۸ فوریه، ۱۰ اسفند) برگزار شد. این مراسم که امسال دو ماه بعد از موعد مقرر به دلیل تحمیل شرایط همه‌گیری کرونا به صنعت فیلم و سریال سازی آمریکا برندگان خود را شناخت، برای اولین بار فقط به صورت مجازی و پخش از شبکه تلویزیونی ان بی‌سی ارائه شد؛ در حالیکه حتی دو مجری این برنامه تینا فی (Tina Fey ) از نیویورک و امی پوهلر ( Amy Poehler) از کالیفرنیا اجرای برنامه را در دو سوی سواحل آمریکا برعهده داشتند و همه شرکت کنندگان و برندگان این جایزه نیز از خانه‌های خود مراسم را دنبال می‌کردند.

بر اساس این گزارش فصل چهارم از سریال تاج (The Crownدر مورد زندگی پرنسس دایانا، عروس پیشین خانواده سلطنتی انگلیس که توسط شرکت فیلم و سریال‌سازی نت‌فلیکس ساخته شده جایزه بهترین سریال درام را کسب کرد. اما کورین (Emma Corrin) و جاش او کانور (Josh O’Connor) به ترتیب در نقش‌های دایانا و چارلز، ولیعهد انگلیس برنده جوایز نقش اول زن و مرد سریال درام را به عنوان اولین جایزه های گلدن گلوب خود به خانه بردند و جیلیان اندرسون (Gillian Anderson) نیز برنده جایزه نقش مکمل شد.   

افزون بر این فیلم سرزمین آوارگان (Nomadland ساخته کارگردان جوان (سی‌ویک ساله) چینی الاصل کلویی ژائو (Chloé Zhao.) نیز برنده جایزه بهترین فیلم درام شد. وی دومین زن و اولین زن رنگین‌پوستی است که توانسته برنده جایزه بهترین کارگردانی در تاریخ گلدن گلوب شود. فیلم سرزمین آوارگان داستان زن آمریکایی شصت ساله‌ای است که بعد از ماجرای رکود اقتصادی بزرگ سال ۲۰۱۲  در آمریکا همه چیز را از دست می دهد و سفری را در کرانه غربی این کشور آغاز می ‌کند. 

بقیه برندگان گلدن گلوب ۲۰۲۱ شامل این آثار است؛

بهترین فیلم موزیکال یا کمدی: بورات ۲ (Borat Subsequent Moviefilm)،

بهترین بازیگر مرد درام، چادویک بوزمن برای فیلم بلک باتم ما رینی (Ma Rainey’s Black Bottom)، بهترین بازیگر زن درام آندرا دی برای آمریکا علیه بیلی هالیدی (The United States vs. Billie Holiday)،

بهترین بازیگر مرد موزیکال یا کمدی ساشا بارون کوهن برای بورات ۲،

بهترین بازیگر زن موزیکال یا کمدی رزا موند پایک برای خیلی اهمیت می‌دهم (I Care a Lot)،

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل دنیل کالویا برای یهودا و مسیح سیاه (Judas and the Black Messiah)،

بهترین بازیگر زن نقش مکمل جودی فاستر برای موریتانیایی (The Mauritanian)،‌

بهترین فیلمنامه آرون سورکین برای دادگاه شیکاگو ۷ (The Trial of the Chicago ۷T،‌

بهترین انیمیشن بلند روح، بهترین فیلم خارجی زبان میناری (Minari) فیلمی از کره جنوبی،

بهترین سریال کمدی شیتس کریک (schitt's creek)، بهترین مینی‌سریال یا فیلم تلویزیونی گامبی وزیر (The Queen's Gambit)،

بهترین بازیگر مرد سریال‌های کمدی جیسون سودیکیس برای تد لاسو (ed Lasso)،

بهترین بازیگر زن سریال‌های کمدی کاترین اوهارا برای شیتس کریک،

بهترین بازیگر مرد مینی‌سریال یا فیلم تلویزیونی مارک رافلو برای می‌دانم چقدر حقیقت دارد (I Know This Much Is True)،

بهترین بازیگر زن مینی‌سریال یا فیلم تلویزیونی آن یا تیلور جوی برای گامبی وزیر، 

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل مینی‌سریال یا فیلم تلویزیونی جان بویه‌گا برای تبر کوچک (Small Axe)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.