۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
کد خبر: 742135

سال قبل همین روزها  در حالی که برخی مسئولان خبر از پایان کرونا تا پایان  فروردین ۹۹ می دادند اما  در مقابل برخی با واقع انگاری و مشاهده برخی سوء مدیریت ها ، خبر پیک دوم و سوم این ویروس طی سال ۹۹ را به صراحت اعلام می کردند که متاسفانه گوش شنوایی برای  صحبت های آنها وجود نداشت و شد آنچه نباید می شد و پیک دوم و  سوم خیلی زود از راه رسید.

از طرفی   اگرچه این روزها خراسان رضوی از لحاظ شیوع کرونا بر اساس ظواهر در حالت زرد قرار دارد که به عقیده برخی مسئولان اجرای محدودیت ها در این باره تاثیرگذار بوده است آما آنچه به صورت میدانی  در حال رخ دادن می باشد نشان دهنده این است که آنچه در زندگی روزمره مردم در حال اتفاق است چند برابر،  اثر این محدودیت ها را بی اثر می کند و دیری نخواهد پایید که این استان تغییر رنگ دهد.

به عبارتی اجرای محدودیت ها و زمان گذاری برای تهیه و تصویب آنها ، صرفا یک لفظ شعاری از سوی مسئولان برای فریب و بازی  مردم است که اعلام کنند  ما برای مقابله با کرونا بی توجه نیستیم و حواسمون به همه چیز هست.

مسئولان بر این تصور هستند که  افزایش شیوع کرونا صرفا در  تردد های  شبانه و یا ورود مسافر با خودروی شخصی و پلاک غیر بومی رخ می دهد و اگر فردی مبلغ جریمه را به جان خرید ، جان او و دیگران از کرونا در امان خواهد بود و یا  اگر مسافری با اتوبوس ، قطار و یا هواپیما سفر کرد علاوه بر اینکه مبتلا به کرونا نخواهد شد زمینه ساز  انتقال به دیگران نیز نخواهد بود.

مسئولان محترم  از پیله خود بیرون بیایید و صف های طولانی و فشرده مردم برای دریافت کالاهایی نظیر مرغ و روغن تنظیم بازار را ببینید که کرونا در میان آنها جولان می دهد، به راستی ایا این همه تناقض شما را به خنده وادار نمی کند !! اگر محکمه عدالتی برقرار شود نباید مسئولانی که در ایجاد این صف ها نقش دارند را جریمه کرونایی کرد زیرا اگر کرونا در دورهمی ها و یا ورود مسافر منتقل می شود و برای متخلفان جریمه منظور می کردد این صف های مرغ که چند برابر آنها محل انتقال این ویروس می باشد.

به زعم شما ایا ورود مسافر با هواپیما، اتوبوس و قطار کرونا را منتقل نمی کند، از طرفی ایا سری به وضعیت اتوبوس های مسافربری زده اید که ببینید تا چه اندازه پروتکل ها رعایت می شود؟ قرار بر این بود که هر مسافر در یک صندلی دو نفره و با فاصله از دیگران با این اتوبوس ها سفر کند اما اگر وقتتان پس از صرف درباره محدودیت های تردد یاری داد از وضعیت اسفناک داخل اتوبوس های مسافربری هم خبری بگیرید تا به عمق فاجعه پی ببرید.

مسئولان دلسوز، این روزها بازار  خرید عید همه محدودیت های شما را دور زده است و مردم شانه به شانه و دست به دست در حال جا به جا کردن کالاها و لوازم هستند و خبری هم از ماده ضدعفونی و یا الزام به داشتن ماسک نیست، از طرفی در اداره ها، اتوبوس ها ، بانک ها و  محل های اجتماع دیگر آن مقررات سفت و سخت پیشگیرانه برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا وجود ندارد، انگار همه به بازی کرونا و مسئولان با مردم  و خنده دار بودن برخی تصمیم ها پی برده اند!!! باشد که پیک چهارم و فاجعه جدید را با چشم هایمان ببینیم.

وقتی کرونا وارد خراسان شد هدفش سفری کوتاه مدت بود و خودش نمی دانست که  اینقدر سفر و ماندگاریش طولانی مدت می  شود.  

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.