مدیر انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی گفت: در صورت پایداری شرایط کرونا سال آینده پاتوق فیلم کوتاه در پردیس سینمایی هویزه مشهد برگزار می‌شود

پاتوق فیلم‌کوتاه در سینما هویزه مشهد برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سیدوحید حسینی در رابطه با برگزاری پاتوق‌های فیلم کوتاه، اظهار کرد: هر ساله جلسات هفتگی فیلم و عکس را در پاتوق‌های فیلم برگزار می‌کنیم و از فیلم‌های کوتاه رونمایی انجام می‌دهیم، اما متأسفانه امسال نتوانستیم در این خصوص فعالیتی داشته باشیم؛ چراکه سینماها تعطیل بود و با توجه به شیوع بیماری کرونا شرایط سختی را تجربه می‌کردیم.

وی ادامه داد: با این حال امسال توانستیم به صورت محدود، سه پاتوق فیلم برگزار کنیم و از فیلم‌های کوتاه رونمایی به عمل آوریم، اما از سال آینده در صورت پایداری شرایط کرونا رویه سابق خود را در پیش می‌گیریم و پاتوق‌های فیلم را با جدیت بیشتری برگزار خواهیم کرد.

حسینی تصریح کرد: خوشبختانه تمام سینماها به دنبال این هستند که انجمن سینمای جوانان پاتوق‌هایش را در سینماهای آن‌ها برگزار کند. سال گذشته با سینمای ویلاژتوریست همکاری داشتیم و امسال نیز مدیران این سینما لطف داشتند و پیگیر این موضوع بودند. در نهایت پیرو جلسه‌ای که با آقای پهلوان، مدیر پردیس سینمایی هویزه داشتیم و با توجه به این‌که سینما هویزه در مرکز شهر قرار دارد و افراد شرکت کننده در پاتوق‌های فیلم از لحاظ دسترسی به این سینما راحت‌تر هستند، تصمیم گرفتیم که سال آینده پاتوق فیلم‌ کوتاه را در یکی از سالن‌های سینما هویزه برگزار کنیم.

وی با اشاره به سایر فعالیت‌های انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی، اظهار کرد: خوشبختانه اتفاقات خوبی در انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی در حال رخ دادن است. چند وقتی است که جلسات پیچینگ فیلم‌نامه را برگزار می‌کنیم و تا به ‌حال توانسته‌ایم به خوبی از فیلم‌سازان فیلم اولی، نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای حمایت کنیم. برنامه ما به این صورت بوده که فیلم‌سازان در جلسات پیچینگ، فیلم‌نامه‌های خود را ارائه می‌کنند و پس از بررسی و داوری آثار، دفاعیات خود را در پیچینگ‌ ارائه کرده و ما برای تولید فیلم‌ها از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

مدیر انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی افزود: حداکثر بودجه برای اختصاص به کارگردان‌های فیلم اولی، ۵ میلیون تومان؛  حداکثر بودجه برای حمایت از فیلم‌های نیمه حرفه‌ای، ۲۰ میلیون تومان و حداکثر بودجه برای  کمک به فیلم‌های حرفه‌ای، ۴۵ میلیون تومان خواهد بود. بر این اساس فیلم‌سازانی که علاقه دارند تا از فیلم‌هایشان حمایت صورت گیرد و فیلم‌نامه‌ای دارند که در چارچوب سیاست‌های سازمان سینمایی کشور و انجمن سینمای جوانان است، می‌توانند طبق آئین‌نامه‌ای که اعلام شده، فیلم‌نامه‌های خود را در سایت انجمن سینمای جوانان بارگذاری و ثبت کنند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.