رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با بیان اینکه اراضی ملی و منابع طبیعی تصرف شده باید به وضع سابق اعاده شود، گفت: باید از تمامی ظرفیت‌های موجود قانونی و مردمی در زمینه حفظ حقوق بیت المال استفاده کنیم.

اراضی ملی و منابع طبیعی تصرف شده باید به وضع سابق اعاده شود/ تشدید گشت‌های مقابله با تصرف اراضی در نوروز

به گزارش قدس آنلاین، غلامعلی صادقی در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای حفظ حقوق بیت المال گفت: اراضی ملی و منابع طبیعی تصرف شده باید به وضع سابق اعاده شود.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با تقدیر از اقدامات انجام شده توسط اعضای این شورا افزود: باید از تمامی ظرفیت‌های موجود قانونی و مردمی بر زمینه حفظ حقوق بیت المال استفاده کنیم و تجربه نشان داده هر جا از مردم کمک خواستیم موفقیت‌های بزرگی نیز به‌دست آورده‌ایم و این نگاه باید استمرار پیدا کند.

وی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌های متولی گفت: هر چند اقدامات خوبی در زمینه برخورد با تخلفات و تصرفات غیرقانونی در اراضی ملی و منابع طبیعی به انجام رسیده اما تا رسیدن به حد مطلوب فاصله داریم و در سال پیش رو باید متولیان با تلاش مضاعف و کار جهادی از هرگونه تصرف جدید پیشگیری کنند.

صادقی با اشاره به تصریحات قانونی در زمینه برخورد با هرگونه تضییع اموال عمومی و حقوق بیت‌المال افزود: تمامی دستگاه‌های متولی در این زمینه مانند اوقاف، آستان قدس، جهاد کشاورزی، مسکن و شهرسازی و سایر سازمان‌های مسئول باید با جدیت بیشتر و حساسیت بالاتر هم نسبت به حفظ اراضی خود تلاش کنند و هم در زمینه رفع تصرفات و اعلام و تشکیل پرونده علیه متصرفان اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به بخشنامه ریاست قوه قضاییه در زمینه ترک فعل مدیران گفت: در این زمینه یعنی برخورد با ترک فعل مدیران اقدامات خوبی انجام شده و به برخی از مدیران نیز تذکرات لازم در زمینه انجام درست وظایف قانونی داده شد و در نقطه مقابل از تعدادی از مدیرانی نیز که در انجام تکالیف سازمانی کار جهادی و تلاش مضاعفی داشته تقدیر صورت گرفته است.

وی از دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی خواست تا با استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی از دستگاه‌های متولی در زمینه پیشگیری از تصرفات جدید و برخورد با زمین خواران حمایت کند.

صادقی افزود: به دادستان‌های عمومی و انقلاب شهرستان‌ها نیز تأکید شده تا در راستای دفاع از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم از هرگونه تصرف جدید در اراضی ملی و منابع طبیعی جلوگیری کرده و تصرفات انجام شده را به وضع سابق اعاده کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به تعطیلات پیش روی سال جدید گفت: انجام بازدیدها و گشت‌های مشترک با هدف حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی و پیشگیری از تصرفات جدید در این ایام تشدید خواهد شد.

جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان رضوی به ریاست غلامعلی صادقی، رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی در سالن جلسات شهید رجایی دادسرای عمومی و انقلاب استان خراسان رضوی برگزار شد.

اعضای شورای حفظ حقوق بیت‌المال در این جلسه به ارائه گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده در زمینه حفظ حقوق بیت المال از جمله پیشگیری از تصرف اراضی ملی، برگزاری گشت‌های مشترک حفاظت از اراضی ملی، ممانعت از تردد ماشین‌آلات راهسازی در مناطق ممنوعه، پنل‌گذاری‌های حفاظتی، اقدام قانونی علیه متصرفین، تهیه نقشه بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، انسداد چاه‌های غیرمجاز، شناسایی و پلمب واحدهای صنفی متخلف، هشدار و اطلاع رسانی‌های پیشگیرانه، تهیه نقشه کاداستر از برخی مناطق، لایروبی از بستر رودخانه‌ها، انجام مطالعات کارشناسی در زمینه رودخانه‌ها، پیشگیری از ساخت‌وسازهای جدید در مناطق ممنوعه، تخریب باغ ویلاهای غیرمجاز، پلمب بنگاه‌های غیرمجاز در مناطق مختلف حاشیه مشهد، برخورد با تغییر کاربری‌های سازمان یافته، توقیف ماشین آلات راه سازی که فعالیت غیرمجاز داشته، برخورد با تصرفات در روستای عارفی، برخورد با تصرف روستای کورتیان، اراضی منفصله توس، روستای کاهو  پرداختند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.