دادستان عمومی و انقلاب خواف گفت: مدیر یک شرکت معدنی پلاسری در سنگان این شهرستان به دلیل تخلف پنج هزار و ۴۳۴ میلیارد ریالی بازداشت شد.

مدیر یک شرکت معدنی خواف به دلیل تخلف مالی بازداشت شد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی قلی زاده روز دوشنبه در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال خواف افزود: مدیر این شرکت معدنی به علت تخریب اراضی ملی به میزان ۱۷۰ میلیارد ریال، استخراج غیرمجاز ماده معدنی، نقل و انتقال مال غیر به میزان تقریبی سه هزار و ۴۴۰  میلیارد ریال،  پرداخت نکردن حق دولتی به میزان ۲۲۴ میلیارد ریال و کتمان اطلاعات مربوط به درآمد حاصل از بهره برداری به مبلغ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال باعث تخلفات گسترده در مجموع معادل پنج هزار و ۴۳۴ میلیارد ریال شده است.

وی ادامه داد: مدیر یاد شده هم اکنون با قرار وثیقه آزاد شده و اتهامات وی در حال بررسی است.

قلی زاده با بیان اینکه دادسرای عمومی و انقلاب خواف با حساسیت خاصی تخلفات حوزه معادن را بررسی می کند، گفت: بررسی تخلفات حوزه بهره برداری معادن به دلیل تضییع حقوق بیت المال و خسارتهای جبران ناپذیر به مردم منطقه و تبعات سنگین زیستی محیطی و تغییر شرایط زندگی مردم شهرستان در اولویت اقدامات این دادسرا قرار دارد.

وی افزود: دستگاه قضایی برای رفع موانع تولید و بستر سازی توسعه کیفی زیرساختهای موجود و حمایت از فعالیتهای بخش خصوصی در کنار حفظ حقوق بیت المال از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کند.

معادن سنگ آهن سنگان خواف در مجموع با ذخیره بیش از یک میلیارد تن، یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ آهن جهان و تامین کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ آهن است.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.