مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت در این استان دارای بیشترین ارزش سرمایه‌گذاری و شمار سهامداران است.

شرکت سهام عدالت بیشترین ارزش سرمایه و سهامدار را در خراسان رضوی دارد

به گزارش قدس آنلاین، حسین امیررحیمی افزود: ارزش این شرکت حدود ۳۵۰ هزار میلیارد ریال است که رتبه اول را در این استان از نظر ارزش دارد.

وی ادامه داد: این شرکت با نماد "وسرضوی" علاوه بر برخورداری از بیشترین سرمایه و دارایی دارای بیشترین تعداد سهامداران به تعداد ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سهامدار است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه این شرکت جزو مهمترین ویژگی اقتصادی استان محسوب می‌شود باید نسبت به مدیریت آن به درستی اقدام نمود.

وی افزود: بیش از ۶۸ درصد سهامداران این شرکت روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود برگزیده‌اند که در این قالب مدیریت سهام را بر عهده شرکت و هیات مدیره شرکت گذاشته‌اند بنابراین باید نسبت به حضور موثر و مفید در انتخابات هیات مدیره این شرکت در اواخر اسفند ماه فعال باشند.

امیررحیمی ادامه داد: هم اکنون سه میلیون و ۹۸۴ هزار و ۴۰۴ نفر در این استان سهام عدالت دارند که یک میلیون و ۴۵۹ هزار و ۵۶۲ نفر از این تعداد در مشهد هستند.

وی گفت: از کل شمار سهامداران عدالت در استان خراسان رضوی یک میلیون و ۲۶۸ هزار و ۲۰۰ نفر روش مستقیم و بقیه روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده اند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی با بیان اینکه تفاوت روش مستقیم و غیرمستقیم تنها در ارتباط با نحوه مدیریت سهام است افزود: در روش مستقیم هم مدیریت و هم مالکیت از آن سهامدار است ولی در روش غیرمستقیم مالکیت همچنان در اختیار سهامدار، ولی مدیریت آن با شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان است.

وی ادامه داد: کسانی که روش مستقیم را انتخاب نموده‌اند برای اینکه بتوانند در انتخاب اعضای هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان شرکت نمایند و به فرد مورد نظر رای دهند باید در سامانه سجام ثبت‌نام نموده و همچنین احراز هویت شده باشند.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.