رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل مشهد گفت: سیر صعودی نرخ ارز منتج به بازگشت قیمت خودرو به حالت قبل شد و در حال حاضر بازار معاملات خودرو نزدیک به صفر است.

بازار معاملات خودرو در مشهد نزدیک به «صفر»؛ انگشت اتهام به سمت معاملات مجازی رفت

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا حیدری اظهار داشت: نوسانات چندماه گذشته بازار ارز سبب کاهش قیمت خودرو و به تبع آن رونق موقت بازار شده بود؛ اما سیر صعودی نرخ ارز منتج به بازگشت قیمت خودرو به حالت قبل شد و در حال حاضر بازار معاملات خودرو نزدیک به صفر است.

وی افزود: بازگشت رونق به بازار خودرو تا پایان سال جاری بعید به نظر می‌رسد و پیش بینی می‌شود بازار خرید و فروش خودرو به همین شکل نیمه راکد ادامه داشته باشد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل مشهد با بیان اینکه کاهش یا افزایش قیمت خودرو در سال آینده وابسته به نوسانات نرخ ارز خواهد بود، گفت: در صورت ثبات قیمت ارز، شاهد رونق بازار معاملات خودرو خواهیم بود.

حیدری خاطرنشان کرد: سال ۹۹ با ریزش ۲۰ درصدی در زمینه تعداد نمایشگاه داران اتومبیل مواجه بوده‌ایم که علاوه بر وضعیت اقتصادی، شیوع ویروس کرونا و افزایش قیمت اجاره بها و عدم توان پرداخت هزینه‌های جاری، عامل این ریزش بوده است.

وی درباره خرید و فروش خودرو در سایت‌های اینترنتی گفت: این سایت‌ها ممکن است برای خرید و فروش کالاهای مختلف مفید باشند اما در برای معاملات خودرو اصلا مناسب نیستند؛ شکایات زیادی از این سایت‌ها به اتحادیه رسیده است و معتقدیم قیمت‌گذاری‌ها به صورت کارشناسی انجام نمی‌شود و طرفین معامله هم آشنایی لازم را با قوانین خرید و فروش خودرو ندارند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل مشهد افزود: قیمت‌گذاری‌های سایت‌های خرید و فروش خودرو سبب هرج و مرج می‌شود و از مردم تقاضا داریم، خرید خودرو را با کمک یک کارشناس انجام دهند.

حیدری با بیان اینکه نمایشگاه داران اتومبیل واسطه بین خریدار و فروشنده هستند، اظهار داشت: هنگامی که درآمدی کسب می‌شود باید مالیات آن نیز پرداخت گردد؛ اما مالیات بر مبنای تراکنش‌های بانکی نمایشگاه‌داران، ناعادلانه است و معتقدیم مالیات دریافتی باید بر مبنای درآمد نمایشگاه داران باشد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.