مرحله نهایی چهارمین دوره رقابت های «شوق تلاوت» ویژه نخبگان نوجوان طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) در جزیره کیش آغاز شد.

رقابت ۱۶ نخبه قرآنی نوجوان در مرحله پایانی "شوق تلاوت"

به گزارش قدس آنلاین، مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه رقابت های شوق تلاوت از سال ۱۳۹۴ آغاز به کار کرده است، گفت: چهارمین دوره این رقابت ها با شرکت ۸۰۰ نفراز مخاطبان طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) در سراسر کشور آغاز شد. پس از پایان مرحله نخست، ۱۶۰نفر از شرکت کنندگان به مرحله نیمه نهایی که درحرم مطهر رضوی به صوت مجازی برگزار شد راه یافتند.

وی افزود: در پایان این مرحله ۱۶ نفر از استان های مرکزی، قزوین، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی به مرحله نهایی این رقابت ها راه یافتند که از امروز ۱۱ اسفندماه تا فردا ۱۲اسفندماه ۱۳۹۹ در جزیره کیش به رقابت می پردازند.

حجت الاسلام میریان هدف از برگزاری این رقابت ها را ترسیم نقشه راهی برای موفقیت جوانان در تمامی مراحل زندگی عنوان کرد و گفت: امروزه نوجوانی که با آیات و گزاره های کلام الهی آشنا و مانوس می شوند قطعا یک گام جلوتر از هم سن وسال های خود در زندگی خواهند بود و برای آنها محرز خواهد شد که قرآن می‌تواند مدیریت زندگی آنها را در دست گیرد.

وی در ادامه به مشارکت نهادهای مختلف در برگزاری این دوره از مسابقات اشاره کرد و ادامه داد: مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان منطقه آزاد کیش و معاونت فرهنگی، اجتماعی این سازمان، عتبه مقدس عباسیه، اداره علوم قرآن اوقاف و امور خیریه استان تهران، خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا، خبرگزاری فارس، سازمان دارالقرآن الکریم، مرکز قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه و همچنین مؤسسات قرآنی این دوره از مسابقات قرآنی شوق تلاوت را برگزار می‌کند.

وی تصریح کرد: سعی شده است این رقابت ها با رویکرد آموزشی برگزار شود به همین جهت یکی از اهداف انتخاب هیأت داوران این است که به جز موضوع قضاوت، افرادی را انتخاب کنیم که بتوانند در بحث آموزش هم کمک کنند؛ از این رو تعدادی از اساتید طراز اول کشور که در حوزه آموزش کارنامه موفقی دارند برای این امر انتخاب شدند که درکنار این رقابت ها کارگاه های آموزشی نیز برگزار شود.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی درباره هیأت داوران مسابقات گفت: این دوره از رقابت‌ها با قضاوت ۴ استاد بین‌المللی درحال برگزاری است که آقایان غلامرضا شاه میوه اصفهانی به عنوان داور لحن، احمد ابوالقاسمی داور صوت، محمدرضا پورزرگری داور تجوید و حمید شاکرنژاد داور بخش تلاوت در این رقابت‌ها حضور دارند. همچنین اجرای مسابقات را مهدی صفری بر عهده دارد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.