رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: جهش‌هایی که از این بیماری ایجاد شده می‌تواند سرعت ابتلا را افزایش دهد و مردم متاسفانه از شرایط کرونایی خسته شده‌اند و توجه کمتری به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دارند؛ از همین رو، احتمال عود دوباره بیماری وجود دارد.

کاهش رعایت پروتکل‌ها در مشهد/ سرعت ابتلاء ویروس جهش‌یافته زیاد است

به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر حسنی اظهار کرد: با توجه به احتمال عود دوباره بیماری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بازدیدهای کارشناسان بهداشت محیط از اماکن عمومی و ادارات افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه تجربیات یک سال گذشته نشان می‌دهد که عادی‌انگاری مردم و عدم رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند باعث عود دوباره بیماری شود، خاطرنشان کرد: مسافرت‌ها، دورهمی‌ها و برگزاری مراسم‌های جمعی می‌تواند به راحتی زمینه شیوع بیماری را افزایش دهد.

حسنی با اشاره به اینکه ویروس جهش‌یافته می‌تواند خطراتی را برای مردم داشته باشد، گفت: مسافرت‌های نوروزی به مشهد موجب می‌شود تا این شهر نیز مانند برخی از شهرهای کشور درگیر ویروس جهش‌یافته شود؛ به همین دلیل، از زائران بارگاه رضوی درخواست می‌کنیم در نوروز امسال، مشهد را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب نکنند.

رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در حال حاضر شرایط شهر مشهد به لحاظ ابتلا به کرونا در شرایط زرد قرار دارد، اما اگر دستورالعمل‌های بهداشتی به خوبی رعایت نشود، این شهر نیز درگیر ویروس جهش‌یافته و یا افزایش آمار ابتلا به کرونا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه اجرای طرح شهید سلیمانی توانست با بازدیدهای مکرر از اماکن عمومی، زمینه اجرای دقیق‌تر دستورالعمل‌ها و برخورد با متخلفان را فراهم آورد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.