رئیس جامعه هتلداران خراسان رضوی گفت: بر اساس دیده‌ها و شنیده‌ها تا به امروز استقبال چندانی از سفرها و مخصوصا سفرهای نوروزی صورت نگرفته است و این موضوع عدم استقبال به بلاتکلیفی مردم در زمینه سفر باز می‌گردد.

استقبال ضعیف از سفرهای نوروزی

به گزارش قدس آنلاین، امیر سزاوار در خصوص شرایط جدید پذیرش مسافران اظهار کرد: تا این لحظه هیچ بخشنامه جدیدی به ما ابلاغ نشده است و مطابق همان روال سابق که از چهار خرداد ماه سال گذشته، اجازه بازگشایی در خراسان رضوی داده شد، بر همان اساس فعالیت می‌کنیم.

وی افزود: با این حال گاهی اوقات بر اساس افزایش میزان شیوع ویروس کرونا میزان سفرها و محدودیت‌ها تغییر می‌کرد، اما باید گفت که هنوز بخشنامه جدید به ما ابلاغ نشده است. شایان ذکر است که از خرداد گذشته نیز سفرهای ریلی و هوایی در هیچ روزی ممنوع نشدند و گاهی بر اساس میزان شیوع بیماری و رنگ شهرها سفرهای زمینی محدود می‌شدند.

رئیس جامعه هتلداران خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر یک‌ چهارم هتل‌ها در شهر مشهد فعال هستند و مطابق برنامه‌ای که برای سفرها در نظر گرفته خواهد شد هتل‌هایی که تا امروز تعطیل بوده‌اند می‌توانند برای بازگشایی و فعالیت دوباره تصمیم‌گیری کنند و این کار برای ما محدودیتی ندارد.

سزاوار ابراز کرد: همانطور هم که گفتم طبیعتا در چنین شرایطی هتلداران بر اساس درصد اشغال و میزان مسافری که به مشهد ورود می‌کنند، تصمیم خواهند گرفت که فعالیت خود را به چه شکلی ادامه دهند.

بلاتکلیفی سفر باید توسط ستاد ملی کرونا پیگیری و اعلام شود

وی با اشاره به استقبال ضعیف مردم از سفرهای نوروزی تا این لحظه، بیان کرد: استقبال از سفرهای نوروزی تا امروز بسیار ضعیف بوده و بر اساس دیده‌ها و شنیده‌ها استقبال چندانی از سفرها صورت نگرفته است. این موضوع عدم استقبال نیز به همان بلاتکلیفی سفرها باز می‌گردد که هنوز مردم نمی‌دانند چه میزانی از هتل‌های یک شهر ظرفیت پذیرش و یا چه شهرهایی امکان سفر دارند. بنابراین این مسئله باید از طریق ستاد ملی کرونا اعلام شود تا مردم از بلاتکلیفی سفر یا عدم سفر خارج شوند.

به گزارش قدس آنلاین، رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هتل‌ها یکی از مناطقی است که بیشترین میزان رعایت پروتکل‌ها را دارند؛ چراکه برای آن‌ها، مسئله جذب مسافر از اهمیت بالایی برخوردار است.

سزاوار اضافه کرد: با این حال در تمامی هتل‌ها پروتکل‌ها مطابق اعلام وزات بهداشت و درمان در بالاترین سطح ممکن اجرا می‌شود و نظارت‌ بر اجرای این پروتکل‌ها از طرف سه دستگاه جامعه هتلداران، سازمان میراث فرهنگی و وزارت بهداشت اعمال می‌شود و باید گفت که هماهنگی خوبی نیز میان این سه دستگاه وجود دارد.

وی ضمن اشاره به ضرر ۴۲۰۰ میلیارد تومانی دستگاه‌های گردشگری استان تا پایان دی ماه سال جاری گفت: برای کنسلی رزرو، آیین‌نامه مشخصی وجود دارد که قبلا به تصویب سازمان میراث فرهنگی رسیده و به تمام مراکز ابلاغ شده است و همان آیین‌نامه نیز اعمال می‌شود.

رئیس جامعه هتلداران خراسان رضوی ادامه داد: سال گذشته نیز اعلام شد که هزینه رزروی‌ها بدون کسر هیچ وجهی باید به حساب مسافران به دلیل شیوع کرونا که اتفاقی غیرقابل پیش‌بینی بود، بازگردانده شود.  آن زمان طبق دستور دولت، تمام هزینه‌ها به افراد بازگردانده شد، اما امروز اگر فردی اتاق هتلی را رزرو می‌کند با علم به شیوع کرونا این کار را انجام داده و مطابق ابلاغ آینده سازمان میراث فرهنگی  با او برخورد خواهد شد.

تبلیغ رسانه ملی و وزرات بهداشت برای جلوگیری از سفرهای نورورزی

سزاوار با گلایه از عدم هماهنگی میان وزارت بهداشت و سازمان میراث فرهنگی، تصریح کرد: شما می‌بینید که رسانه ملی و وزارت بهداشت به شدت برای جلوگیری از سفرهای نوروزی تبلیغ می‌کنند. در چنین شرایطی اگر قرار است سفری انجام نشود باید این موضوع کاملا واضح اعلام شود و سازمان میراث فرهنگی هم دستورالعملش را به ما ابلاغ کند؛ چراکه ما نیز نمی‌دانیم برنامه چیست و چه باید کرد.

وی عنوان کرد: تصمیم‌گیری برای این جریان به صورت هفتگی انجام می‌شود، اما هتل‌ها باید قبل از پذیرش مهمان در جریان میزان پذیرش‌ خود باشند تا مواد لازم را در انبارهایشان موجود کنند یا حتی به کارمندان‌شان بگویند ایام عید را استراحت کنند یا سرکار باشند.

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی با اشاره به اینکه حدود ۱۵روز دیگر تا آغاز سفرهای نوروزی زمان مانده، ادامه داد: از طرفی نمی‌خواهند به ما اعلام کنند که فعالیت‌مان را تعطیل کنیم؛ چراکه در صورت چنین کاری باید پاسخگوی خسارت‌ها، ضررهای اقتصادی و بیکاری کارمندان باشند و در مقابل نیز می‌خواهند جلوی سفرها گرفته شود.

سزاوار مدعی شد: به اعتقاد من در چنین شرایطی برای مدیریت درست شرایط می‌توان با یک همکاری دوجانبه، دستورالعمل جامع و مشخصی طراحی کرده و به تمام دستگاه‌های گردشگری ابلاغ شود تا تمام دستگاه‌ها و نهادهای گردشگری در این زمینه برنامه‌ریزی درستی داشته باشند.

درصورت بررسی‌های منطقی و درست برای لغو سفرهای نوروزی ما نیز تابع خواهیم بود

وی با بیان اینکه نباید صورت مسئله را پاک کنیم و می‌توان با برنامه‌ریزی‌های بهتری این جریان را مدیریت کرد، گفت: آنچه برای ما اولویت دارد سلامت مردم است و تمام ما تابع آن چیزی هستیم که بر اساس منطق و علم، برنامه‌ریزی شده و به ما ابلاغ شود و اگر طبق بررسی‌های منطقی و درست مشخص شد که باید سفرهای نوروزی لغو شود ما نیز تابع خواهیم بود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.