استاندار خراسان رضوی گفت: معتادان متجاهر نباید احساس امنیت کنند و به همین دلیل تا پایان امسال باید منطقه اسماعیل‌آباد مشهد از وجود معتادان متجاهر پاکسازی شود.

اسماعیل‌آباد مشهد از معتادان پاکسازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمد صادق معتمدیان شب گذشته پس از حضور در منطقه اسماعیل آباد واقع در حاشیه شمال شرقی کلانشهر مشهد در جلسه بررسی وضعیت حاشیه شهر مشهد افزود: باید با برنامه زمان‌بندی شده، چهره مناطق حاشیه شهر مشهد از وجود معتادان متجاهر و سایر معضلات اجتماعی پاک شود.

وی ادامه داد: لازمه این تغییر بزرگ، هماهنگی دستگاه‌های اجرایی با حمایت حداکثری تمام نهادهای درگیر در این موضوع است تا نتایج این هم‌افزایی در کمترین زمان ممکن دیده شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به فعالیتهای توسعه محلی انجام شده برای ۶۶ محله شهر مشهد گفت: با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باید فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی به گونه‌ای برنامه ریزی شود که امکان اجرای آن در سایر محلات حاشیه شهر مشهد نیز فراهم شود.  

معتمدیان با اشاره به یکی از مطالبات مهم مردم منطقه اسماعیل آباد در مورد ایجاد درمانگاه شبانه روزی افزود: یکی از مهم ترین مسائلی که باعث شده است تا بسیاری از برنامه‌های مصوب، اجرایی نشود عدم درنظر گرفتن زمین مناسب برای طرحهاست و به همین دلیل ایجاد درمانگاه شبانه روزی این منطقه  خارج از نوبت در کمیسیون ماده پنج شهرسازی شهر مشهد مورد برسی لازم قرار گیرد.

وی به احساس امنیت در کنار ایجاد امنیت اشاره کرد و افزود: نیروی انتظامی باید گشتهای موتوری و خودرویی خود را در این منطقه افزایش دهد تا احساس امنیت در این منطقه در طول مدت شبانه روز فراهم شود.

استاندار خراسان رضوی گفت:مردم منطقه در مورد تامین مناسب  روشنایی خیابان‌های این منطقه در طول شبانه روز تاکید بسیار داشتند و باید در اسرع وقت، مشکلات معابر این منطقه از نظر تامین نور مورد بررسی قرار گیرد.

معتمدیان افزود: در طول سال گذشته با همکاری شایسته ارگانهایی همچون سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی، آب منطقه‌ای خراسان رضوی، شهرداری مشهد و دستگاه قضا یکی از بزرگترین چالش های این منطقه که ساخت و ساز غیر مجاز در مسیر رودخانه کشف رود بود مورد بررسی لازم قرار گرفت و حل شد و اکنون باید با استفاده از ظرفیتهای ملی و استانی، امکانات زیر ساختی لازم برای ایجاد مدارس، زمینهای ورزشی و مجتمع فرهنگی مسجد محور فراهم شود.

او با اشاره به پیشنهاد ستاد تسهیل‌گری منطقه اسماعیل آباد مبنی بر تغییر نام این محله افزود: این تغییر باعث می‌شود تا خاطره بدی که مردم در گذشته از این منطقه در اذهان خود داشتند از بین برود، همچنین صدا و سیما برای نشان دادن فعالیتهای انجام شده در این منطقه باید برنامه سازی و مستند سازی لازم را در دستور کار خود قرار دهد.

 جمعیت روستای اسماعیل‌آباد حدود  ۶ هزار و ۵۰۰ نفر تخمین زده می‌شود.  

بستر مسیل کال یا رودخانه اسماعیل‌آباد واقع در حاشیه شمال شرقی کلانشهر مشهد بین روستای اسماعیل‌آباد و مجموعه تجاری الماس شرق ظرف سالهای پیش توسط برخی از حاشیه‌نشینان در قالب ساخت غیرمجاز خانه و حتی فعالان بخش صنعت در قالب تاسیسات صنعتی، سوله و سردخانه‌های تجاری تصرف شده بود که با همکاری ارگانهای مختلف و با تامین هزینه  هزارو ۲۰۰ میلیارد ریالی رفع تصرف بستر کال ۶.۵ کیلومتری اسماعیل‌آباد با مساحت ۴۹ هکتار  انجام شد.  

شهرستان مشهد با داشتن ۶۶ محله و با ۳.۵ میلیون نفر جمعیت و ۹ هزار و ۸۱ کیلومترمربع مساحت متشکل از سه بخش مرکزی، احمدآباد و رضویه است و ۱۱ دهستان و ۳۵۷ روستا دارد.

بخش مرکزی شهرستان مشهد شامل ۲۲۰ روستا با افزون بر ۳۰۰ هزار نفر جمعیت است و کلانشهر مشهد با مساحت ۳۵۰ کیلومترمربع و سه میلیون نفر جمعیت در محدوده همین بخش جای دارد.

۱۳۵ روستا از این تعداد چسبیده به کلانشهر مشهد بوده و در حریم آن قرار گرفته‌اند. بیشترین میزان ساخت و سازهای غیرمجاز نیز مربوط به همین مناطق روستایی چسبیده به کلانشهر مشهد است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.