بارسلونا به زودی رئیس جدید خود را انتخاب خواهد کرد و خوان لاپورتا، کاندیدایی که بیشترین شانس را برای نشستن پشت میز ریاست کاتالان‌ها دارد، میکل آرتتا، سرمربی اسپانیایی آرسنال، را به عنوان گزینه بعدی هدایت بلوگرانا در نظر دارد.

آرتتا به لاماسیا بازمی‌گردد؟

رونالد کومان که تازه در تابستان گذشته هدایت بارسلونا را بر عهده گرفت در این فصل نتوانسته به نتایج دلخواه کاتالان‌ها برسد و فصلی پر فراز و نشیب را روی نیمکت تیمی که نیاز به بازسازی اساسی دارد، پشت سر گذاشته است.«کاتالان رادیو» گزارش داده رئیس احتمالی جدید بارسلونا قصد دارد سرمربی مورد نظر خود را به هدایت کاتالان‌ها بگمارد و با توجه به اینکه ژاوی هرناندز، اسطوره این باشگاه، در تابستان آینده به بارسلونا نخواهد آمد، برای این منظور میکل آرتتا را در نظر دارد.آرتتا از محصولات آکادمی لاماسیا است و پیش از در دست گرفتن سکان هدایت توپچی ها، بیش از سه سال به عنوان دستیار گواردیولا هدایت منچسترسیتی را برعهده داشت.آرتتا توانسته در آرسنال، که نخستین شغل او به عنوان سرمربی یک تیم درجه یک است، نیز بسیاری را تحت تأثیر خود قرار دهد.

آرتتا به دلیل ارتباطی که با گواردیولا دارد و همچنین سبک فوتبالی که ارائه می‌کند مورد توجه لاپورتا قرار گرفته است. او با وجود استعداد خوبی که داشت هرگز موفق به بازی با پیراهن اصلی تیم بارسلونا نشد. سرمربی وقت تیم یعنی لویی فان‌خال اعتقادی به بازی او نداشت. این بهترین فرصت برای لویی فرناندس، سرمربی وقت پی‌اس‌جی بود که آرتتای جوان را به پاریس ببرد. فرناندس او را در سن ۱۸ سالگی در ژانویه ۲۰۰۱ از بارسلونا قرض گرفت و در ترکیب تیمش بازی داد. با وجود بازی‌های خوب از آرتتا، تیم ملی اسپانیا همواره پشتش را به این بازیکن می‌کرد. او که در همه رده‌های سنی برای اسپانیا بازی کرده بود فرصت پوشیدن پیراهن تیم ملی اصلی اسپانیا را بدست نیاورد. در آن سال‌ها، یک بار در سال ۲۰۱۰ توسط کاپلو و یک بار هم سال ۲۰۱۲ توسط روی هاجسون، این موضوع مطرح شد که آرتتا را به تیم ملی انگلیس دعوت کنند. موضوعی که البته مشکلات خاص خودش را داشت. آرتتا علاقه‌اش به این موضوع را نشان داد و حتی تابعیت انگلیسی هم گرفت، ولی قوانین آن روزهای فیفا که می‌گفت آرتتا برای تیم امید اسپانیا بازی کرده و نمی‌تواند برای تیم دیگری به میدان برود، مانع از این شد که برای سه‌شیر بازی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.