قصه محمود فکری و استقلال خیلی زودتر از آنچه تصور می‌رفت به پایان رسید تا مشخص شود مصاحبه‌های نمایشی و سریالی مدیرعامل و برخی اعضای هیئت مدیره مبنی بر حمایت قاطع از سرمربی تا پایان فصل بیستم یک شوخی زشت بوده است!

با «فرهاد» کام استقلال شیرین می‌شود؟

با توقف استقلال مقابل مس بلافاصله تکاپو برای برکناری فکری آغاز شد تا جایی‌که قبل از اینکه هواداران وارد روز سه شنبه شوند خبربرکناری او  در فضای مجازی منتشر شد. همزمان با انتشار این خبر و اعلام آن در رسانه ملی، گمانه زنی ها آغاز شد که چه کسی شانس نشستن روی نیمکت استقلال را دارد.

فرهاد شانس اول

طبیعی بود فرهاد مجیدی شانس نخست قرار گرفتن روی نیمکت استقلال را داشته باشد، اما او دو مخالف جدی در ترکیب هیئت مدیره داشت، ولی از آنجا که رئیس هیئت مدیره در جمع موافقان انتخاب مجیدی قرار داشت بر اساس قانون تجارت کفه ترازو به سود مجیدی سنگینی می‌کرد. با چراغ سبز مدیران وزارت ورزش و جوانان مجیدی به بخت نخست سرمربیگری استقلال تبدیل شد، اما دو عضو مخالف پیشنهاد مذاکره با گزینه‌های دیگر را مطرح کردند، به همین دلیل نام امیر قلعه نویی، جواد نکونام و ساکت الهامی به جمع گزینه‌های مربیگری استقلال اضافه شد تا بلوایی در فضای مجازی به راه بیفتد. در همین حال با شدت یافتن اعتراض جدی هواداران احمد مددی مجبور شد نام الهامی در میان گزینه‌ها را رد کند، اما نکونام و قلعه نویی و مجیدی همچنان گزینه‌های مربیگری این تیم بودند. همزمان با این اتفاق مذاکرات رسمی برای جلب رضایت مدیران فولاد و گل گهر نیز آغاز شد اما مدیران هر دو باشگاه با این خواسته مخالفت کردند تا تنها نام مجیدی به عنوان جانشین مجیدی باقی بماند.

جدایی رسمی دار و دسته فکری

گفته می‌شود میزان ۶۵ درصد از قرارداد ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی محمود فکری به عنوان دستمزد به وی تعلق گرفت و باقیمانده مبلغ از سوی فکری بخشیده شد. قرار بود تمرین استقلال پس از بازی مس رفسنجان در زمین نفت تهرانسر با حضور دستیاران فکری برگزار شود، اما دستیاران فکری به جای زمین تهرانسر راهی سعادت آباد شدند تا به شکل رسمی با باشگاه قطع همکاری کنند. همین عامل باعث شد وریا غفوری مسئولیت تمرین استقلال را برعهده گیرد.

شروط مجیدی

گویا توافقات اولیه استقلال و فرهاد مجیدی همان ابتدای صبح انجام شد حتی مجیدی و عبدیان که در دوره سعادتمند با یکدیگر دچار کدورت شده بودند نیز با هم آشتی کردند اما موضوع زمان قرارداد باعث شد این اتفاق با تأخیر همراه شود. گفته می‌شود مدیران باشگاه استقلال تأکید دارند تا پایان فصل با فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی قرارداد ببندند اما مجیدی اعتقاد دارد باید به مدت یک فصل و نیم قرارداد اعتبار داشته باشد چون ممکن است در پایان فصل و پایان قانون منع به کارگیری مربیان خارجی مدیران دوباره به سراغ مربی خارجی بروند به همین دلیل اصلی‌ترین اختلاف موضوع زمان قرارداد سرمربی جدید و باشگاه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.