۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 742434

وقتی آمد و درخواست دعوت‌نامه مهمانسرای حرم را کرد، اولش فکر کردم یک نفر است. توضیح که داد، متوجه شدم همراه یک کاروان ۴۸ نفری از ایتام از شهر ری به زیارت امام رضا(ع) آمده است.

آن ۱۳ دعوت‌نامه

گفتم شرایط نام‌نویسی برای کاروان‌ها و گروه‌های زیارتی، شرایط خاصی است و سهمیه و فرصت پذیرایی امروز تمام شده است، حالا فردا مراجعه کنید تا ببینیم خدا و امام رضا(ع) چه می‌خواهند.

فردای آن روز، مصادف با شب ولادت حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب(ع) خیلی سرم شلوغ بود. تعداد مراجعان و رتق و فتق امور در مهمانسرای غدیر در حرم امام رضا(ع) فرصتی برای کارهای جانبی نمی‌گذاشت. میان شلوغی و گرفتاری کارها همان جوان دیروزی دوباره آمد، سلام کرد و گفت: ببخشید من بچه‌ها را آورده‌ام! خود شما دیروز گفتید این‌ها میهمان امام رضا(ع) هستند... . 

پس از وارد شدن به سیستم رایانه و ثبت کد ملی متقاضیان و طی شدن سایر مراحل کار، هر طور بود بالاخره ۳۵ دعوت‌نامه برای آن‌ها صادر شد. به جوان گفتم می‌توانید به تعداد این دعوت‌نامه‌ها از بین این بچه‌ها انتخاب کنید و به داخل مهمانسرا تشریف ببرید و یا اینکه... جوان نگذاشت حرفم تمام شود. با تعجب گفت: آخه برادر این‌ها بچه یتیم هستند. هر کدامشان را که داخل مهمانسرا نبرم دلش می‌شکند. شما بگو من چکار کنم؟

گفتم: برادر عزیز، من که نگفتم همه این بچه‌ها را اینجا جلو مهمانسرا بیاور، شما باید آن‌ها را داخل همان محل اسکان و اقامتتان نگه می‌داشتی و خودت تنها می‌آمدی و پیگیر موضوع دعوت‌نامه‌ها می‌شدی. ما الان آنچه توانستیم در سیستم ثبت و صدور دعوت‌نامه مطابق ضوابط برای این عزیزان انجام دادیم و...

حرفم تمام نشده بود یک مرتبه فکری به ذهنم رسید. از جوان پرسیدم تعداد این ایتام چند نفر است؟ گفت: ۴۸ نفر. گفتم خب تا الان که ۳۵ دعوت‌نامه صادر شده... بگذار ببینم که می‌شود با مدیر مستقیم خودم حرف بزنم و راهی پیدا کنیم.

 جوان نگاهی کرد و گفت:... شما تلاشت را بکن، صاحبخانه کس دیگری است، ان‌شاءالله هوای میهمانانش را دارد.

گوشی را برداشتم و با مسئول ارشد خودم در حرم تماس گرفتم. یک بوق، دو بوق، سه بوق، چهار بوق و... می‌خواستم قطع کنم که خوشبختانه تلفن را برداشت. موضوع را که گفتم ایشان هم موافقت کرد که برای بقیه بچه‌های کاروان دعوت‌نامه صادر شود.

به همکارم گفتم پیگیری کن و ببین از دعوت‌نامه‌های با ثبت و صدور مستقیم چیزی باقی مانده است؟ ناامید بود. احتمالاً می‌دانست که دعوت‌نامه‌ها تمام شده و همان طور

ناامیدانه رفت. وقتی برگشت چشم‌هایش به اشک نشسته بود.

می‌گفت فکر کردم دعوت‌نامه‌ها تمام شده و مانده بودم چطور جواب منفی به این جوان بدهم... اما همکارم گفت: قربان امام رضا(ع) بشوم، شاید باور نکنید، فقط ۱۳ دعوت‌نامه باقی مانده است!

جوان وقتی دعوت‌نامه‌ها را می‌شمرد با خنده گفت: ۴۵... ۴۶... ۴۷... ۴۸... نگفتم این ایتام میهمان امام رضا(ع) هستند و خود آقا حواسش به میهمانانش هست؟

آن‌ها با خوشحالی رفتند و من هم به همکارم گفتم که از این جور اتفاق‌ها در حرم زیاد می‌افتد که همکارم گفت: ببخشید، اما شما به یک موضوع توجه نکردید. امشب، شب سیزدهم ماه رجب است و شب ولادت امیرالمؤمنین علی(ع) که پدر همه یتیمان است و دقیقاً ۱۳ دعوت‌نامه باقی مانده بود که نصیب این ۱۳ بچه یتیم جا مانده از کاروان ایتام شد.

صحبت همکارم تلنگری در من ایجاد کرد و رو به مرقد مطهر امام رضا(ع) ایستادم و گفتم: امام مهربانم، خوب هوای میهمانانتان را دارید. ۱۳رجب امسال هم عیدی ما را دادید. رضایت این ایتام در شب ولادت پدر یتیمان، بهترین هدیه ۱۳ رجب امسال من است. عیدی امسال شما از بین اعداد و ارقام به دستم رسید. راز این ۱۳ دعوت‌نامه را هرگز فراموش نخواهم کرد.

 آنچه بیان شد، خاطره‌ای بود از حسین راست‌نژاد، کارشناس مسئول نعیم رضوان حرم مطهر رضوی که در گفت‌وگو با خبرنگار قدس تعریف کرد.

«تکریم سبز» کادر درمان در روزهای کرونایی

کارشناس مسئول نعیم رضوان حرم مطهر رضوی در رابطه با موضوع تکریم از کادر درمان در شرایط کرونایی و اختصاص دعوت‌نامه‌های مهمانسرای حضرت رضا(ع) به مدافعان عرصه سلامت به خبرنگار ما گفت: بنا به دستور تولیت آستان قدس رضوی و در سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار پیامک برای ۷۰هزار نفر از کادر درمان در سراسر کشور که در زمینه مقابله با بیماری کرونا تلاش می‌کنند ارسال شد و با تأکیدات مدیرعالی حرم مطهر رضوی قرار شد این عزیزان به همراه دو نفر از اعضای خانواده خود از خدمات پذیرایی در مهمانسرای غدیر حرم حضرت رضا(ع) برخوردار شوند.حسین راست‌نژاد با اشاره به اجرای این طرح تحت عنوان «تکریم سبز» تصریح کرد: البته شماره کد ملی اعضای کادر درمان مربوط که برای آنان پیامک ارسال شده است و همراهان آن‌ها در سامانه نعیم رضوان دوباره قابل پذیرش بوده و این عزیزان برای یک نوبت پذیرایی می‌توانند از تاریخ دریافت این پیامک که تا سه سال دارای اعتبار است از غذای متبرک حضرتی بهره‌مند شوند.

راست‌نژاد درباره اقدام‌های انجام شده در زمینه توزیع دعوت‌نامه مهمانسرای حضرت رضا(ع) در سال جاری هم توضیح داد و افزود: با رویکرد جدید اعلام شده از سوی تولیت معزز آستان قدس رضوی از دهه کرامت سال جاری، جلسات متعددی در زمینه تسهیل امور مربوط به ثبت، صدور و دریافت دعوت‌نامه‌های مهمانسرای حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.