دبیر ستاد تنظیم بازار، حضور دلالان در بازار مرغ را تکذیب و چنین اظهاراتی را بی معنی توصیف کرد.

ادعای حضور دلالان در بازار مرغ بی معنی است

قدس آنلاین: افزایش قیمت مرغ به بالای ۳۰ هزار تومان در برخی استان‌ها و در حالی که ستاد تنظیم بازار، نرخ ۲۰۴۰۰ تومان را برای این محصول پرمصرف، مصوّب کرده، در روزهای جاری، بازار انتقاد به عملکرد این ستاد، وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی را داغ کرده و در این میان برخی فروشندگان مرغ، شائبه دلال زدگی بازار را مطرح کرده اند. به گفته فعالان بازار، کشتارگاه‌ها مرغ را به دست افراد خاص و سوداگران می‌دهند تا با قیمت سازی‌های جدید، زمینه ساز التهاب در بازار شوند.

عباس قبادی معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت و دبیر ستاد تنظیم بازار اما به قدس آنلاین گفت: اصولا معنی این گونه اظهار نظرها را نمی‌فهمم. مگر می‌شود مرغ را به دست دلال داد؟! امروز و بنا به اعلام وزارت جهاد، تولید مرغ به اندازه کافی است و نرخ مصوّب هم ۲۰۴۰۰ تومان است که این نرخ در میادین و فروشگاه‌های معتبر اعمال می‌شود.

وی افزود: وزارت جهاد، حلقه ای ایجاد کرده که در قالب آن و بر اساس آمار جوجه ریزی، به مرغدار، دان تحویل می‌دهد و گوشت تحویل می‌گیرد. این گوشت‌ها هم از طریق بخش خصوصی، اصناف و شرکت‌های زنجیره ای  به مصرف کننده نهایی می‌رسد. اینکه در این مسیر، امکان تخلف هست را قبول داریم چنین کاری، توجیه اقتصادی ندارد.

قبادی در پاسخ به سوال دیگر قدس آنلاین، میزان تولید ماهانه گوشت مرغ در کشور را ۲۰۰ هزار تن اعلام و تاکید کرد همین میزان گوشت مرغ هم در کشور توزیع می‌شود و کمبودی در بازار نیست که زمینه ساز گرانی باشد.

او ادامه داد: در مواقعی مصرف مرغ در کشور بالا می‌رود اما در ماه‌های کرونایی آمار مصرف کاهش یافت و طبعا تولیدکننده انگیزه تولید نداشت که خوشبختانه امروز اوضاع بهتر شده است. در روزهای جاری هم مصرف به ویژه از سوی رستوران‌ها بالا رفته و ممکن است در مقاطعی، تولید پاسخگوی نیاز کشور نباشد.

دبیر ستاد تنظیم بازار همچنین به تازه ترین گزارش دریافتی از بازار اشاره کرد و گفت: خوشبختانه گزارش امروز صبح نشان داد که قیمت‌ها در ۶ استان کشور رو به کاهش و تعادل است و در حالی که دیروز میانگین قیمت ۲۶ هزار تومان بود امروز این عدد به زیر ۲۵ هزار تومان کاهش داشته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیاری ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    0 0
    احتمالاً کار اسراییل و آمریکاست