حمیدرضا کاظمی از ستاد انتخابات وزارت کشور خواست با توجه به اینکه نصب اپلیکیشن برای برخی از موبایل‌ها و رایانه‌ها موجب مشکلات احتمالی خواهد بود لذا توصیه می‌شود اقدامات لازم برای ثبت نام داوطلبان از منزل را فراهم کنید.

نامه هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها وزارت کشور/ امکان ثبت نام داوطلبان بدون نصب اپلیشکن را فراهم کنید

سید حمیدرضا کاظمی رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور با صدور نامه‌ای خطاب به جمال عرف معاون سیاسی و ریاست ستاد انتخابات کشور از وی خواست  با توجه به اینکه نصب اپلیکیشن برای برخی از موبایل‌ها و رایانه‌ها موجب مشکلات احتمالی خواهد بود، اقدامات لازم برای ثبت نام داوطلبان از منزل را فراهم کنند.

متن نامه به شرح ذیل است:‌

جناب آقای عرف

معاونت محترم سیاسی و ریاست ستاد انتخابات کشور

با اهدای سلام و تحیات احتراما بازگشت به نامه شماره ۱۹۹۸۶۴ مورخ ۱۳۸۹/۱۲/۱۰ به آگاهی می رساند با عنایت به فراگیری کرونا و توصیه‌های پزشکی، مبنی بر کاهش اجتماعات و ازدحام و همچنین قوانین مربوط به ثبت نام تمام الکترونیک داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی کشور و احراز هویت آنان از طریق چک کد ملی، شماره موبایل و کارت بانکی مورد تایید می‌باشد.

از آنجا که نصب اپلیکیشن برای برخی از موبایل‌ها و رایانه‌ها موجب مشکلات احتمالی خواهد بود لذا توصیه می‌شود اقدامات لازم از طریق شبکه داخلی کشور ( اینترانت داخلی کشور - اینترنت ملی ) بدون نیاز به اپلیکیشن نیز انجام شود به طوری که داوطلبان بتوانند از منزل یا هر مکان دیگر بدون نصب نرم افزار خاص، اقدام به ثبت نام نمایند.

در نتیجه ثبت نام از راه دور و استاد الکترونیکی پیوست آن، به عنوان انجام فرآیند قانونی مورد پذیرش است و پس از آن ارتباطات مختلف اطلاع رسانی و آموزش از طریق رسانه‌های جمعی ( صدا وسیما ) و بطور خاص برای داوطلبان با پیامک با شبکه‌های اجتماعی داخلی صورت گیرد و داوطلبان امکان ثبت و پیگیری روند اعتراض و یا هر نوع اقدام لازم را در همان صفحات داشته باشند. بدیهی است، ثبت نام الکترونیکی نافی ثبت نام حضوری کاندیداها در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها نمی‌باشد.

 نظر به ضرورت نظارت نسبت به فرآیند ثبت نام و دیدن همه مراحل یک پرونده، استعلامات از مراجع قانونی و پیگیری اقدامات انجام گرفته، تاکید می‌شود دسترسی کامل الکترونیک از راه دور و برای این ستاد، ناظران استانی، شهرستانی و همچنین امکان پیگیری‌های بعدی در سیستم ایجاد گردد. همچنین بک آپ اطلاعات، متناوب در اختیار این هیأت قرار گیرد.

سید حمید رضا کاظمی رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور

رونوشت: جناب آقای کولیوند قائم مقام محترم وزیر کشور و عضو ستاد انتخابات وزارت

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.