رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی‌فروشان مشهد گفت: متاسفانه قیمت شیرینی امسال نسبت به سال گذشته حدود ۱۰۰ درصد افزایش داشته است .

قیمت شیرینی امسال ۱۰۰درصد افزایش پیدا کرده است

تکتم بهاردوست

محمد فرزانی رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی‌فروش مشهد در خصوص شرایط صنف خود به قدس آنلاین گفت: با وجود شیوع بیماری کرونا و مشکلاتی که اغلب صنوف در طول یکسال گذشته با آن روبه رو بوده اند به حمدالله  توانسته ایم در این صنف تحت هر شرایطی ایجاد اشتغال کنیم و تعدیل نیروی آنچنانی نداشته ایم.

وی ادامه داد: هر چند در این مدت متاسفانه به دلایل مشکلاتی که گریبانگیر اغلب صنوف شده است برخی از کارگاه ها تعطیل شدند ولی جای خوشحالی است که بگویم مدتی است به چرخه کاری برگشته اند.

فرزانی افزود: متاسفانه قیمت شیرینی امسال نسبت به سال گذشته حدود ۱۰۰ درصد افزایش داشته است دلیلش هم خیلی واضح است وقتی در اقلامی مانند نارگیل، خامه، کاکائو، انواع مغزها، شکر و روغن و ...خیلی مواد دیگر افزایش قیمتی داشته ایم  افزایش قیمت شیرینی امسال به سال قبل خیلی طبیعی است.

وی  بیان کرد: در حال حاضر ۸۰۰  واحد صنفی در صنف قنادان در مشهد حضور دارند که اشتغال‌زایی ایجاد کرده‌اند. با وجود مشکلات زیاد در این یکسال  تعدیل نیرو انجام نداده‌ایم و تلاش می‌کنیم تا این بحران را پشت سر بگذاریم. و با وجود همه افزایش قیمتی که داشته ایم همکاران من سعی کرده اند به خاطر حفظ شغلشان سعی کرده اند جنسشان را  حتی با سود خیلی کمی به فروش برسانند فقط به این دلیل که اشتغالشان را حفظ کنند.

محمد فزرانی در پاسخ به این سئوال قدس آنلاین که این افزایش قیمت بیشتر در چه اقلامی بوده است گفت:دقیقا نمی توان از جنس خاصی نام برد ما در برخی اقلام تا ۳۰۰ درصد هم افزایش قیمتی داشته ایم. امسال شکر را که در سال قبل کیلویی ۴ هزار و ۵۰۰ تهیه می کردیم امسال مجبوریم با کیلویی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان تهیه کنیم یا روغنی را که سال قبل کیلویی ۱۲۰ هزار تومان خریداری می کردیم امسال باید کیلویی ۵۰۰ هزار تومان بخیریم و ...تقریبا کثر اقلام مصرفیمان را هم باید به همین نسبت قیمتی تهیه کنیم.

وی اضافه کرد: به جرات می توانم بگویم که سود همکاران من امسال نسبت به سال گذشته تعدیل شده است  چون متاسفانه توان خرید مردم به شدت کاهش پیدا کرده است. نمی شود که شیرینی با جنس بی کیفیت به مشتری دارد اگرهم قیمت ها افزایش پیدا کند که خریدارش را از دست می دهد.

فزرانی در توضیح قیمت انواع شیرینی در بازار کرونایی این روزها بیان کرد: در حال حاضر هر کیلو شیرین تر از کیلویی ۲۵ هزار  تا ۶۰ هزار تومان تهیه کرد این فاصله قیمتی هم به دلیلی وجود متریال و کیفیت جنسی است که در تهیه هر کیلو از شیرینی استفاده شده است

وی در پاسخ به این سئوال که چه مقدار از متریال تهیه شیرینی وارداتی است گفت: روغن که مواد اولیه و اصلی ما هست که در ظاهر هم در ایران تولید میشود پایه اصلی اش پالم است که وارداتی است و بقیه مواد هم به نوع دیگر. ولی یک از بزرگترین معضلات ما در این زمان وضعیت آردی است که برای پخت شیرینی به آن نیازمندیم. ما در سامانه ثبت نام کرده و  آرد را خریداری کرده ایم ولی متاسفانه کارخانه پول ما را برگردانده است برای ارائه جنس خوب به مشتری به ارد با کیفیت نیازمندیم که باید از بازار ازارد تهیه کنیم که متاسفانه هم انهم در بازار کم یا ناموجود است اراد ارزان قیمت هم کیفیت کار ار دچار مشکل می کند. ما حتی در بحث تهیه جعبه های شیرینی هم مشکلات زیادی داریم که امیدواریم بتوانیم با وجود همین مشکلات در سال جدید جنس با کیفیتی را به مشتریان ارائه کنیم.

وی افزود: من ازهمین جا از تمام کسانی که شیرینی مورد نیازشان را از سوپر ها و نانوایی ها تهیه می کنند می خواهم که سلامت را فدای ارزانی نکنند این شیرینی ها متاسفانه با قیمت کمتر ولی با ارائه جنس بی کیفیت تری در کارگاههای غیر مجاز زیر زمینی تهیه می شود و می تواند جان مصرف کنندگان را به خظر بیندازد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.