وزارت امور خارجه ایرلند در بیانیه‌ای از تصمیم این کشور برای به کارگیری هیئتی دیپلماتیک در سطح کاردار در ایران به منظور بازگشایی سفارت ایرلند در تهران خبر داد.

ایرلند سفارت خود در تهران را بازگشایی می‌کند

قدس آنلاین: به گزارش خبرگزاری شینهوا، سایمون کاوِنی در بیانیه‌ای اعلام کرد: یک هیئت دیپلماتیک در سطح کاردار امسال با تعهد بازگشایی سفارت ایرلند(در تهران) ایجاد می‌شود.  
کاونی بیان کرد که این تصمیم بخشی از تلاش های دولت این کشور برای دو برابر کردن تاثیر ایرلند تا سال ۲۰۲۵ در راستای استراتژی ایرلند جهانی است.  
او گفت: به عنوان عضو منتخب شورای امنیت سازمان ملل، این که بتوانیم تعامل عمیق تری در طیف مسائل خاورمیانه ای که در دستورکار شورای امنیت قرار دارند داشته باشیم،  اهمیت ویژه ای دارد. ایرلند به عنوان تسهیل گر قطعنامه ۲۲۳۱(سند قانونی توافق هسته ای)، در دو سال آینده در شورای امنیت مسئولیت ویژه ای برای ایفای نقشی سازنده و موثر در زمینه دستور کار عدم اشاعه تسلیحات هسته ای شورای امنیت دارد.  
وزیر امور خارجه ایرلند با اشاره به اهمیت توافق هسته‌ای گفت: ایرلند کاملا به موفقیت آمیز بودن این توافق و جلوگیری از اشاعه تسلیحات هسته ای متعهد است. از سرگیری حضور(دیپلماتیک) ایرلند در تهران، دقیقا نشان دهنده تعهدمان نسبت به تعمیق گفتمان با شرکای مرتبط، از جمله ایران درباره این مسئله است.  
ایرلند طبق اطلاعات پیش زمینه ای اعلام شده در بیانیه وزارت خارجه این کشور، در سال ۲۰۱۲ به خاطر تاثیرات بحران مالی،  سفارتش در تهران را بست.  
این کشور از ۱ ژانویه ۲۰۲۱، کرسی اش را به عنوان عضو منتخب شورای امنیت سازمان ملل در دوره ای دو ساله تحویل گرفت.  
انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.