معاونان وزیر راه و شهرسازی به همراه استاندار خراسان رضوی و دیگر مسوولان شهری و استانی از چند طرح حاشیه شهر مورد هدف بازآفرینی شهری در مشهد دیدن کردند.

معاونان وزیر راه از طرح‌های حاشیه شهر مشهد دیدن کردند

به گزارش قدس آنلاین، در این بازدید "مهدی عبوری" معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و "فرزانه صادقی" معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی از سه محله هدف بازآفرینی شهری در مشهد دیدن کردند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در حاشیه این بازدید گفت: در این بازدید نحوه اجرای طرحها در محلات هدف بازآفرینی شهری شامل منطقه زکریا، رسالت و شهرک شهید رجایی مشهد مورد بررسی قرار گرفت و در باره سهم هر یک از دستگاه های اجرایی در این زمینه بحث و گفتگو شد.

سید کمال الدین میرجعفریان افزود: در منطقه زکریا نحوه ساماندهی این محله ناکارآمد مورد بررسی قرار گرفت و در منطقه رسالت از نحوه اجرای طرح ۲ هزار و ۱۲۰ واحدی مسکن که ۵۵ درصد پیشرفت اجرایی دارد، بازدید شد.

وی ادامه داد: بافت کالبدی، فیزیکی و خدمات زیربنایی شهرک رجایی مستقر در حاشیه شهر مشهد نیز در این بازدید مورد بررسی قرار گرفت که در آن زمینی برای تولید مسکن در محلات ناکارآمد تخصیص داده شده است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: در راستای عمل به سند ملی بازآفرینی شهری در این استان ۳۱ شهر از ۸۱ شهر استان دارای محلات هدف بازآفرینی هستند که مشتمل بر ۱۱۷ محله به مساحت ۹ هزار و ۲۰۲ هکتار می‌باشند.

وی افزود: در ۳۱ شهر دارای محلات هدف بازآفرینی شهری خراسان رضوی ۱.۷ میلیون نفر در بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری ساکن هستند که ۶.۵ درصد از محلات و ۸۲ دهم درصد از جمعیت محلات هدف بازآفرینی در کشور را تشکیل می‌دهند.

میرجعفریان ادامه داد: ۶ شهر در خراسان رضوی دارای سکونتگاه‌های غیررسمی معادل پنج هزار و ۶۰۰ هکتار، ۳۰ شهر دارای بافت فرسوده معادل چهار هزار و ۹۰۰ هکتار و ۱۹ شهر دارای بافت تاریخی معادل چهار هزار و ۳۰۰ هکتار است.

وی گفت: شهر مشهد دارای یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر ساکن بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری است که در هشت منطقه از ۱۳ منطقه شهرداری ساکن هستند و از نظر کاربری دارای سرانه‌های ناچیز درمانی، آموزشی، فضای سبز، مسکونی و ورزشی می‌باشند.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: دو محله از محلات هدف بازآفرینی شهری در حاشیه شهر مشهد شامل شهرک شهید رجایی و شهرک شهید باهنر است که شهرک شهید رجایی ۹۰۰ هکتار و ۱۲۵ هزار نفر جمعیت و شهرک شهید باهنر نیز تراکم جمعیتی بیش از ۴۰۰ نفر در هر هکتار دارد.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.