خبرگزاری رویترز مدعی شد که مقامات آمریکایی و مسئولان دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) در «مسقط» پایتخت عمان، گفت‌وگو کرده‌اند.

رویترز: نشست مقامات آمریکایی با دولت صنعا

به گزارش قدس آنلاین, به گفته این خبرگزاری مقامات آمریکایی در این نشست از ارتش و کمیته‌های مردمی یمن خواسته‌اند تا عملیات آزادسازی مأرب را متوقف کنند و دولت صنعاء نیز با عربستان سعودی به گفت‌وگو بنشیند.

رویترز به نقل از دو مقام آمریکایی ادعا کرد که چند مقام عالی‌رتبه این کشور از جمله «تیموتی لیندرکینگ» در تاریخ ۲۶ فوریه (هشت اسفند) در مسقط با مسئولانی از جنبش «حوثی‌ها» دیدار کرده‌اند.

این منابع آمریکایی همچنین مدعی شدند که واشنگتن به دنبال پایان جنگ شش ساله در یمن است. این در حالی است که وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه از تحریم دو فرمانده جنبش انصارالله یمن خبر داد.

از سوی دیگر دفتر سیاسی جنبش انصارالله نیز امروز در بیانیه‌ای گفت که آمریکا با اعمال تحریم‌ها و حمایت از ائتلاف سعودی، در راستای طولانی شدن جنگ قدم بر می‌دارد و این تحریم‌ها چیزی جز تناقض در سخن و اقدام واشنگتن نیست و ادعای آمریکا مبنی بر تمایل برای پایان جنگ صحت ندارد.

در همین راستا «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی و رئیس کمیته عالی انقلاب یمن نیز رو گذشته گفت که تاکنون نه طرحی برای صلح از سوی کشورها ارائه شده و نه طرح‌های دولت صنعاء مورد پذیرش قرار گرفته است.

جنگ یمن کمتر از یک ماه دیگر وارد هفتمین سال خود می‌شود. جنگی که دهها هزار کشته و صدها هزار زخمی و بیش از چهار میلیون آواره در پی داشته و در طول همه این‌ها، این کشور تحت محاصره هوایی، زمینی و دریایی قرار داشته است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.