سناتور ارشد ایرلندی از تصمیم دولت این کشور برای از سرگیری حضور دیپلماتیک در ایران استقبال کرد و آن را گامی مهم در راستای عادی سازی روابط با ایران دانست.

سناتور ایرلندی بازگشایی سفارت کشورش در ایران را گامی مهم خواند

به گزارش قدس آنلاین، «جرارد پاتریک کراول» در توئیتی نوشت: از اینکه در نهایت ایرلند سفارتش را در ایران پس از ۱۰ سال بازگشایی می‌کند خرسندم. این یک گام مهم در عادی سازی روابط با دولت ایران است.

وی افزود که حضور دیپلماتیک در یک کشور به معنای وجود صدا در آن کشور است.

وزارت امور خارجه ایرلند روز سه شنیه اعلام کرد که حضور دیپلماتیک این کشور در ایران از سرگرفته می شود و سفارت ایرلند در تهران نیز در سال ۲۰۲۳ بازگشایی خواهد شد.

این وزارتخانه تاکید کرد که ماموریت دیپلماتیک ایرلند در سال جاری با تعهد به بازگشایی سفارت در سال ۲۰۲۳ آغاز می شود. تا زمان بازگشایی سفارت ایرلند در تهران، یک کاردار یا دیپلمات ارشد ایرلندی به زودی در تهران مستقر می شود و سفیر نیز در سال ۲۰۲۳ به ایران سفر می کند.

در همین حال سایمون کاوونی وزیر امور خارجه ایرلند گفت: به عنوان بخشی از راهبرد جهانی ایرلند، دوبلین متعهد به دو برابر کردن تاثیر جهانی اش تا سال ۲۰۲۵ شده است و در همین راستا، دولت تصمیم دارد حضور دیپلماتیک ایرلند در ایران را از نو برقرار کند.

وی افزود: به عنوان عضو منتخب شورای امنیت، بسیار حائز اهمیت است که از توان تعامل به شیوه ای عمیق تر در مورد طیف وسیعی از موضوعات خاورمیانه در دستور کار شورای امنیت برخوردار باشیم.

این مقام ایرلندی گفت: به عنوان تسهیل کننده قطعنامه ۲۲۳۱ (در ارتباط با اجرای توافق هسته ای ایران، برجام) برای دو سال آینده در شورای امنیت، ما برای ایفای نقشی سازنده و تاثیرگذار در دستور کار منع اشاعه هسته ای، مسئولیتی ویژه داریم.

وی افزود: ایرلند کاملا متعهد به موفقیت این توافق و جلوگیری از تکثیر سلاح هسته ای است. برقراری مجدد حضور ایرلند در تهران، نشانه واقعی از تعهد ما به تعمیق مذاکره با همه طرف های مرتبط از جمله ایران در مورد این موضوع است.

دولت ایرلند در سال ۲۰۱۱ به منظور صرفه‌جویی در مخارج دولتی، سفارت خانه‌های خود در تهران و واتیکان را تعطیل کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.