پلیس کنگره طبق اطلاعاتی هشدار داده که احتمالاً یک گروه شبه‌نظامی، نقشه‌ای را برای حمله و نفوذ به ساختمان کنگره طراحی کرده است.

هشدار پلیس آمریکا درباره برنامه‌ریزی برای حمله مجدد به کنگره

به گزارش قدس آنلاین، اداره پلیس کنگره روز چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت اطلاعاتی را کسب کرده مبنی بر اینکه یک «گروه شبه‌نظامی» احتمالاً نقشه‌ای را برای حمله و نفوذ به ساختمان کنگره طراحی کرده است.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه‌ پلیس کنگره آمده است: «ما اطلاعاتی را کسب کرده‌ایم که نشان می‌دهد نقشه‌ای برای نفوذ به ساختمان کنگره توسط یک گروه شبه‌نظامی در روز پنجشنبه چهارم مارس طراحی شده است.»

اسپوتنیک نوشته گزارش‌های متناقضی در مورد شناس یا ناشناس بودن این گروه وجود دارد.

پلیس کنگره در ادامه بیانیه خود افزود: «ما این اطلاعات را جدی می‌گیریم.»

با این وجود اطلاعات دیگری در خصوص این تهدید احتمالی ارائه نشده است.

روز چهارشنبه هم سرپرست رئیس پلیس کنگره به قانونگذاران گفته بود که تهدیداتی که طی دو ماه اول سال ۲۰۲۱ متوجه اعضای کنگره شده، در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته، ۹۳ درصد افزایش یافته است.

روز گذشته همزمان با نزدیک شدن به تاریخ ادعایی ۴ مارس (۱۴ اسفندماه) که گروه راست‌ افراطی موسوم به «کیو-ِانان» بر این باورند «دونالد ترامپ» در این تاریخ بار دیگر رئیس‌جمهور ایالات متحده خواهد شد، پنج هزار عضو گارد ملی آمریکا در نزدیکی کنگره آمریکا در «واشنگتن دی سی» به حالت آماده باش درآمدند.

کیو-اِنان، یک تئوری توطئه فراگیر و بی‌اساس است که تأکید دارد که دونالد ترامپ در حال جنگ با نخبگان شیطان‌پرستی است که کودکان را آزار جنسی می‌دهند و در دولت و بازار و رسانه‌ها رخنه کرده‌اند.

پیروان این جنبش بر این باورند که در نهایت این مبارزه به یک روز حساب ختم می‌شود که در آن افرادی چون هیلاری کلینتون دستگیر و اعدام می‌شوند.

روزنامه انگلیسی «دیلی میل» در این خصوص گزارش کرد که پلیس کنگره آمریکا از چهار هزار و ۹۰۰ نیروی گارد ملی آمریکا درخواست کرده است تا حداقل تا ۱۲ مارس (۲۲ اسفندماه) در پایتخت بمانند تا از تکرار احتمالی حمله ۶ ژانویه طرفداران ترامپ به کنگره جلوگیری کنند.

حامیان جنبش کیو-اِنان که ادعاهای جعلی ترامپ مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را باور دارند، مدعی هستند که ترامپ می‌تواند در روز تاریخی مراسم تحلیف (چهارم مارس) که پنجشنبه هفته جاری است، ادعای ریاست‌جمهوری کند.

ششم ژانویه (۱۷ دی) کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند. حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند. 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.