بدون بازرسی‌ها نمی توان از مسالمت آمیز بودن فعالیت هسته‌ای ایران اطمینان حاصل کرد. از ایران درخواست می کنیم که به نقض توافق هسته ای پایان دهد.

العربیه بخش‌هایی از قطعنامه ضدایرانی را منتشر کرد

شبکه سعودی العربیه اعلام کرد که در پیش نویس قطعنامه ضد ایرانی تروئیکای اروپایی به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی آمده است: در این پیش نویس آمده است که عملیات بازرسی تاسیسات هسته‌ای ایران به منظور آگاهی از پایبندی این کشور به توافق بسیار مهم است و ما از توقف این روند نگران هستیم.

در بخش دیگری از پیش نویس قطعنامه سه کشور اروپایی تاکید شده است: بدون بازرسی‌ها نمی توان از مسالمت آمیز بودن فعالیت هسته‌ای ایران اطمینان حاصل کرد. از ایران درخواست می کنیم که به نقض توافق هسته ای پایان دهد.

بنا بر اعلام العربیه، در این پیش نویس همچنین تاکید شده است که ایران باید در تعامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی شفاف باشد.

پیشتر خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی اعلام کرد که تروئیکای اروپا روز دوشنبه در نشست شورای حکام تلاش کرده است تا طرح آمریکا علیه ایران را پیش ببرد.

خبرگزاری رویترز نوشت، علی رغم هشدارهای ایران و روسیه، تروئیکای اروپایی تلاش کرده است از طرح آمریکا در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی برای تصویب قطعنامه ای علیه جمهوری اسلامی ایران حمایت کند.

در نشست شورای حکام آژانس که روز دوشنبه به صورت ویدئو کنفرانس و به شکل غیر علنی برگزار شد، انگلیس، فرانسه و آلمان پیش نویس یک قطعنامه را میان اعضای شورا پخش کردند که در آن نسبت به آنچه "کاهش شفافیت هسته‌ای" از سوی ایران عنوان شده، شدیدا ابراز نگرانی و از تهران خواسته شده است تا اقدامات اخیر خود را به عقب بازگرداند.

در این پیش نویس همچنین درباره "عدم پیشرفت" در کسب توضیحات از سوی تهران درباره ادعای پیدا شدن ذرات اورانیوم در سه سایت در ایران ابراز نگرانی شده است.

بنابر این گزارش، روسیه به سایر اعضای شورای حکام متذکر شده است که تصویب قطعنامه به روند سیاسی بازگشت به اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) کمکی نخواهد کرد.

مسکو در ادامه تاکید کرده است: چنین اقدامی به میزان زیادی این تلاش ها و همچنین چشم انداز احیای برجام و همکاری های عادی میان ایران و آژانس را پیچیده تر می کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیدمحمد ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    0 0
    از کاری که شروع کرده ایم یک سانت هم نباید عقب نشینی کنیم چون تجربه و سابقه نشان داده است اگرما یک قدم عقب نشینی کنیم آنها دو قدم جلو میآیند