جلسه رأی‌گیری روز پنجشنبه کنگره آمریکا برای رسیدگی به پرونده قتل یک سیاهپوست، به دلیل تهدیدهای احتمالی از سوی گروه‌های شبه‌نظامی، لغو و به شامگاه چهارشنبه منتقل شد.

تهدید امنیتی، جلسه کنگره آمریکا را به تعطیلی کشاند

قدس آنلاین:علی‌رغم گذشت حدود یک ماه از حمله مرگبار هواداران خشن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده به ساختمان کنگره این کشور، تهدیدهای امنیتی علیه این نهاد قانون‌گذار آمریکایی پابرجاست.

به نوشته وبگاه «هیل»، با آشکار شدن تهدیدهای جدید علیه کنگره آمریکا، اعضای دموکرات مجلس نمایندگان با تسریع بررسی طرح فراگیر اصلاح نیروی پلیس کنگره، رأی‌گیری را برای شامگاه چهارشنبه (به وقت محلی) تعیین و جلسه روز پنجشنبه را لغو کردند.

چهار منبع دموکرات می‌گویند، ابتدا رأی‌گیری برای رسیدگی به پرونده قتل «جورج فلوید» را برای روز پنجشنبه برنامه‌ریزی شده بود که به دلیل نگرانی از در خطر بودن امنیت فیزیکی قانون‌گذاران کنگره از سوی گروه‌های شبه‌نظامی محافظه‌کار، به شامگاه چهارشنبه جلو انداخته شده است.

بر اساس این گزارش، یک قانون‌گذار دموکرات در پیامی مکتوب، خبر داد: «نگرانی‌های فزاینده‌ای درباره تهدیدها علیه کنگره و نمایندگان دموکرات، مخصوصا در روز آینده، وجود دارد».

اداره پلیس کنگره روز گذشته گفته بود: «ما اطلاعاتی را کسب کرده‌ایم که نشان می‌دهد نقشه‌ای برای نفوذ به ساختمان کنگره توسط یک گروه شبه‌نظامی در روز پنجشنبه چهارم مارس طراحی شده است».

«آدام اسمیت» رئیس کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا نیز دو هفته قبل هشدار داد به دلیل نگرانی‌هایی که درباره احتمال حمله مجدد حامیان ترامپ به کنگره وجود دارد، ۵ هزار نیروی گارد ملی در واشنگتن باقی می‌مانند. (جزئیات بیشتر)

ششم ژانویه (۱۷ دی) کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند. حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.