مجری مطالعات بالینی واکسن ایرانی کووید۱۹ گفت: نتایج مرحله اول تست انسانی نخستین واکسن ایرانی کرونا با نام "کوو ایران برکت" بسیار امیدوارکننده است.

نتایج مرحله اول تست انسانی واکسن کوو ایران برکت بسیار امیدوارکننده است

قدس آنلاین: دکتر محمدرضا صالحی اظهار داشت: تاکنون نتایج آزمایشات ایمونوژنیسیتی سرم بیش از ۴۴ داوطلب آماده شده که نسبت به انتظارات ما به صورت جدی چشمگیرتر بوده است.

وی ادامه داد: هرچند نتایج مرحله اول تست انسانی بسیار امیدوار کننده است اما برای رسیدن به نتایج قطعی باید چند روز دیگر منتظر ماند تا پاسخ های ایمنی در آزمایش های همه داوطلبان مشخص شود.

مجری مطالعات بالینی نخستین واکسن ایرانی کرونا با بیان این که در حال آماده شدن مرحله دوم تست انسانی این واکسن هستیم، گفت: به احتمال بسیار زیاد تا پایان سال وارد مرحله دوم تست انسانی کوو ایران برکت می شویم که به صورت چند مرکزی و با همکاری برخی دانشگاه های علوم پزشکی کشور انجام می شود.

صالحی یادآور شد: چند روز آینده نتایج نهایی این مرحله آنالیز و در اختیار سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت قرار می گیرد که این سازمان پس از بررسی نتایج و تایید مجوز مرحله بعدی را صادر می کند.

به گزارش ایرنا، تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی با نام "کُوو ایران برکت" روز سه شنبه (نهم دی ماه) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری روی سه داوطلب آغاز شد.

تزریق نخستین مرحله واکسن ایران کوو برکت بین داوطلبان ۱۸ تا ۵۰ سال در قالب فاز اول تست انسانی واکسن ایرانی انجام شد و ۵۶ داوطلب این مرحله دو دوز واکسن خود را دریافت کردند و تزریق آخر واکسن هم ۳۰ بهمن ماه به آخرین داوطلب این مرحله انجام شد.

تزریق مرحله اول واکسن کوو ایران برکت با تزریق به ۵۶ داوطلب با دوره مشخص انجام شد. آخرین نمونه گیری از خون داوطلبان این مرحله تا ۱۴ اسفند ماه به اتمام می رسد و ۱۶ اسفند ماه گزارش نهایی فاز اول تست انسانی واکسن ایرانی کرونا به سازمان غذا و دارو ارسال می شود.

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در صورت تایید نتایج فاز اول و پروتکل فاز بعدی تا پایان اردیبهشت سال آینده نتایج فاز دوم مطالعه به پایان می رسد. قرار است فازهای دوم و سوم این مطالعه بالینی همزمان آغاز شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.