معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: حدود ۱۰ هزار نفر از جانبازان و جامعه ایثارگری استان در گروه‌های پرخطر در صف دریافت واکسن کرونا قرار گرفته‌اند.

۱۰ هزار جانباز و ایثارگر خراسان رضوی واکسن کرونا دریافت می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، محمد جواد غلام‌پور افزود: بر اساس سهمیه بندی صورت گرفته در مرحله نخست، ۵۰۰ دوز واکسن کرونا برای تزریق به جانبازان دارای اولویت استان تخصیص می‌یابد.

وی ادامه داد: جانبازان قطع نخاع و جانبازان نابینا از ۲ چشم و همچنین جانبازان دارای عارضه و قطع بیشتر از سه عضو و همچنین والدین دارای ۲ فرزند شهید در اولویت نخست تزریق واکسن کرونا قرار دارند.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: در مراحل بعدی ایمن سازی جامعه هدف علیه ویروس کرونا جانبازان ۷۰ درصد، شیمیایی شدید و قطع عضو و همچنین والدین شهدا و همسران شهدای بالای ۶۰ سال واکسینه خواهد شد.

استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی با ۳۰۰ هزار رزمنده دوران دفاع مقدس تاکنون ۱۷ هزار و ۲۸۴ شهید، ۴۹ هزار و ۸۱۴ جانباز و سه هزار و ۳۹۷ آزاده در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشور تقدیم کرده است.

۳۱۴ هزار نفر زیرپوشش خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی قرار دارند.

بنا بر آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون یک میلیون و ۶۵۶ هزار و ۶۹۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۸۶ تن از بیماران مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۰ هزار و ۳۵۳ تن رسیده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.