نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس از طرح سوال خود از وزرای بهداشت و صمت به دلیل عدم اجرای مصوبه دولت درباره فعالیت کولبران خبر داد.

سوال از نمکی و رزم‌حسینی درباره فعالیت کولبران در مجلس کلید خورد

قدس آنلاین: کمال حسین‌پور، از طرح سوال خود از وزرای بهداشت و صمت به دلیل عدم اجرای مصوبه دولت درباره فعالیت کولبران خبر داد.

وی متذکر شد: کولبری در کردستان از زمان‌های گذشته در نوار مرزی کشور انجام می شد که حوادث بسیاری را به صورت سالانه در پی داشت و تبدیل به یک معضل بزرگ شده بود که پس از بروز مشکلات بسیار در حوزه کولبری، کارت‌های کولبری برای مرزنشینان صادر و نهایتاً ۱۰۰ قلم کالا برای کولبران از سوی وزارت کشور معرفی و تعیین شد و قرار شد که چند وزارتخانه هماهنگی‌های لازم را در این باره انجام دهند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای  اسلامی تصریح کرد: بر اساس مصوبه تعیین ۱۰۰ قلم کالا برای کولبران، مقرر شد که این چند قلم اجناس را کولبران از مبادی رسمی با تخفیفات گمرکی جابه‌جا کنند اما متأسفانه سازمان غذا و دارو در داخل مرزهای رسمی کشور مانع این جابه‌جایی شده است.

حسین‌پور ادامه داد: متأسفانه با سنگ‌اندازی‌های سازمان غذا و دارو، مشکلات زیادی برای کولبران به وجود آمده است و به همین دلیل بنده طرح سوال از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را تهیه کردیم.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای  اسلامی در تشریح سوال خود از سعید نمکی، گفت: سوال بنده از وزیر بهداشت و درمان به دلیل عدم همکاری سازمان غذا و دارو در خصوص اجرای مصوبه مربوط به کولبران و سنگ‌اندازی در این حوزه است که چرا همکاری لازم را ندارند.

وی با بیان اینکه همچنین در این باره طرح سوال از وزیر صمت را هم تهیه کردم، گفت: وزارت صمت بر خلاف مصوبه دولت و دستور رئیس جمهور و تفاهم‌نامه‌های وزارتخانه‌های مختلف عمل کرده و به بهانه های مختلف باعث عدم اجرای مصوبه تعیین ۱۰۰ قلم کالا برای کولبران می شود.  

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای  اسلامی  اظهار داشت: وزیر صمت لازم است به مردم توضیح دهد که چرا مصوبات هیئت دولت و تفاهم وزارتخانه‌های کشور، صمت، اقتصاد و بهداشت و درمان درباره واردات ۱۰۰ قلم کالا وارداتی کولبری را اجرایی نمی کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.