پروژه پایانه و پارکینگ زیرسطحی آزادی مشهد امروز ۱۴ اسفندماه با حضور ویدئو کنفرانسی و دستور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

پایانه و پارکینگ آزادی مشهد با دستور رئیس‌جمهور افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین، پروژه پایانه و پارکینگ زیرسطحی آزادی مشهد در سه سطح زیر زمین تعریف شده است که در سطح منهای یک پایانه اتوبوس‌رانی قرار می‌گیرد و سطوح منهای دو و منهای سه به پارکینگ خودروها اختصاص پیدا کرده است.

این پروژه  که هزینه اجرای آن حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بوده، ۱۲ هزار متر مربع مساحت دارد. در طبقه منفی یک این پروژه حدود ۳۵ محل توقف اتوبوس در نظر گرفته شده است و در طبقات منفی دو و سه که به ‌صورت پارکینگ در اختیار شهروندان گذاشته خواهد شد، ۵۹۰ جایگاه برای پارکینگ خودرو، ۵۰ جایگاه برای خودروی افراد معلول و ۱۰۰ جایگاه برای پارک دوچرخه و موتورسیکلت در نظر گرفته شده است.

با اجرای این پروژه دیگر در سطح زمین خودرویی نخواهد بود و فضای موجود به فضای سبز و پلازای شهری تبدیل شده است.

مشکلاتی از قبیل آلودگی صوتی و محیطی از جمله دلایل شهرداری مشهد برای خارج کردن پایانه اتوبوسرانی  از دید عموم و انتقال آن به طبقه منفی یک بیان شده است. همچنین ورودی اتوبوس‌ها و اتومبیل‌ها نیز از یکدیگر جدا شده است.

اجرای این پروژه از خرداد ماه ۹۷ آغاز شد و قرار بود مهرماه ۹۹ به بهره برداری برسد، اما دراجرا با معارضاتی از جمله کابل‌های مخابراتی، فیبر نوری و لوله‌های آب و گاز روبه‌رو شد که انتقال آنها باعث تاخیر۷ ماهه در اجرای پروژه شد.  در کنار وجود معارضات، تعطیلی کارگاه عملیاتی در اسفند ماه سال گذشته تا اواسط فروردین ماه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و همچنین مشکلات موجود در ورود تجهیزاتی که از خارج از کشور خریداری شده است، از دیگر دلایل ایجاد تاخیر در بهره‌برداری از پارکینگ و پروژه آزادی عنوان شده است.

برای رفع تاخیر به وجود آمده از ابتداء سال جاری پروژه به صورت سه شیفت فعال بوده و امروز ۱۴ اسفندماه به بهره‌برداری رسیده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.