۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 742602

امروز پیکر شهید خلبان تازه تفحص شده «بیرجند بیک محمدی» برای طواف در حرم مطهر رضوی تشییع خواهد شد.

شناسایی پیکر پاک «شهید خلبان بیک محمدی» پس از ۳۲ سال

به گزارش خبرنگارما پیکر مطهرشهید بیرجند بیک محمدی از خلبانان شجاع نیروی هوایی ارتش که به‌تازگی در خاک عراق کشف و شناسایی شد امروز طی مراسمی پس از نماز ظهر و عصر در حرم مطهر ثامن‌الحجج(ع) طواف و پس از برگزاری مراسم وداع با پیکر این شهید برای تدفین به زادگاهش در تهران اعزام می‌شود.

سردارسرتیپ پاسدارمحمد باقرزاده، فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در مراسمی که امیر سرتیپ نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش و تعدادی از مسئولان و پیشکسوتان این نیرو در منزل شهید «بیرجند بیک محمدی» حضور داشتند، در یک مکالمه تلفنی، خبر کشف پیکر مطهر این شهید سرافراز را به خانواده معظم این شهید والامقام اطلاع داد. لازم به ذکراست خلبان شهید بیرجند

بیک محمدی در ۱۵ اسفند ۱۳۲۶ در تهران متولد شد و پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی، متوسطه و گرفتن دیپلم طبیعی در یکم آبان ۱۳۴۸ در تهران به استخدام آموزشگاه همافری نیروی هوایی درآمد.

این شهید والامقام دوره‌های تخصصی وسایل زمینی هواپیمای اف۴ را در ایران و آمریکا گذراند وازآنجا که علاقه وافری به خلبانی داشت تغییر رشته داده و پس از موفقیت در آزمون‌های مربوط، به استخدام دانشکده خلبانی نیروی هوایی درآمد.

با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و آغاز جنگ تحمیلی، وی به عنوان خلبان اف۵ در پایگاه وحدتی دزفول برای دفاع از ایران اسلامی در عملیات‌های مختلف حضور داشت.

این خلبان شجاع در ۶خرداد سال ۶۷ در مأموریت پشتیبانی سطحی از نیروهای زمینی و انهدام اهداف از پیش تعیین شده، بر فراز دریاچه ماهی مورد هدف موشک قرار گرفت و از آن تاریخ هیچ اطلاعی از وضعیت خلبان بیک محمدی بدست نیامد و به عنوان جاویدالاثر در فهرست شهدای خلبان قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.