دادستان عمومی و انقلاب تایباد در شرق خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان ها ۲۳ زندانی جرایم غیرعمد در این شهرستان آزاد شدند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل سه برابر شده است.

آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در تایباد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، جعفر صدیقی افزود: این تعداد زندانی که توان پرداخت بدهی مالی، مهریه و دیه را نداشتند از محل اعتبارات ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریالی انجمن حمایت از زندانیان تایباد و کمک خیران و نیکوکاران این شهرستان به آغوش گرم خانواده های خود بازگشتند.

وی ادامه داد: پارسال نیز هشت زندانی جرایم غیرعمد در این شهرستان با کمک ۳۷۰ میلیون ریالی انجمن حمایت از زندانیان و خیران آزاد شدند.  

دادستان عمومی و انقلاب تایباد گفت: در حال حاضر ۱۴ زندانی جرایم غیرعمد در زندان این شهرستان به سر می برند که برای آزادی آنها افزون بر ۲۰ میلیارد ریال مورد نیاز است.

وی افزود: همچنین با هدف رفع برخی نیازهای معیشتی خانواده های زندانیان، از ابتدای سال جاری تاکنون طی ۶ مرحله بیش از سه هزار سبد غذایی به ارزش ۶ میلیارد ریال بین آنها توزیع شده است.

صدیقی ادامه داد: همچنین در راستای حمایت از خانواده های زندانیان این شهرستان ۲ میلیارد ریال کمک نقدی به آنها پرداخت شده است.

وی گفت: تلاش می شود تا پایان سال جاری ۶ زندانی غیرعمد این شهرستان با کمک یک میلیارد ریالی خیران و نیکوکاران به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگردند.

دادستان عمومی و انقلاب تایباد از تلاش مجموعه مددکاری برای جلب رضایت از اولیای دم در پرونده یک زندانی متهم به قتل خبر داد و افزود: با اقدامات تامینی و تربیتی یک خانواده تایبادی ضمن گذشت از اجرای حکم قصاص رضایت خود را برای آزادی زندانی اعلام کردند.

شهرستان ۱۳۸ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.