پس از رقابتی فشرده، ۲۹ دانش‌آموز برگزیده در سطح کشور به مرحله نهایی المپیاد دانش اموزی نانو راه یافتند.

برگزاری یازدهمین المپیاد دانش‌آموزی نانو در نیشابور

به گزارش قدس آنلاین، استادیار مسابقات المپیاد دانش آموزی نانو اظهارکرد: باتوجه به شرایط ویژه کرونا یازدهمین دوره عملی المپیاد به صورت متمرکز در چهار شهرستان سنندج، شیراز، نیشابور و مراغه برگزار می‌شود.

فاطمه خسرونژاد افزود: این دانش آموزان کلاس‌های آمادگی شرکت در این دوره را از قبل به صورت آنلاین گذرانده‌اند و طی روزهای ۱۴ تا ۱۶ اسفند در یک دوره عملی سه روزه بخش پایانی کار را انجام می‌دهند.

وی با اشاره رقابت چهار دانش آموز در حوزه نیشابور، بیان کرد: ۲ نفر از نیشابور، یک نفر از مشهد و یک نفر از بابل به همراه یک استادیار و نماینده ناظر ستاد نانو در مسابقات نهایی در این شهرستان حضور دارند.

استادیار مسابقات المپیاد دانش آموزی نانو با بیان اینکه پروژه امسال دانش‌آموزان با موضوع تولید پوشش‌های ضدخوردگی است که مبحث بسیار مهمی در صنعت محسوب می‌شود، تصریح کرد: دانش آموزان پس از یک روز و نیم کار آزمایشگاهی در آزمون نهایی کتبی شرکت می‌کنند.

خسرونژاد تاکید کرد: نمونه کارها به تهران ارسال شده و پاسخ تست‌هایی که از نمونه‌هایشان گرفته شده در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد و در انتها دانش‌آموزان نتایج کار را در حضور ۲ نفر از اساتید دانشگاه ارایه می‌دهند سپس با نظر داوری نهایی مدال‌های طلا، نقره و برنزه در تاریخ ۲۵ اسفند ماه مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: صبح امروز مراسم افتتاحیه در پژوهشسرای مسیح آبادی نیشابور به صورت متمرکز در چهار مرکز برگزار شد و نمایندگانی از ستاد نانو و باشگاه دانش‌آموزی نانو ضمن خوشامدگویی به دانش‌آموزان روند کار عملی دوره را توضیح دادند، سپس دانش آموزان با دریافت وسایل آزمایشگاهی فرایند آزمایش را آغاز کردند.

استادیار مسابقات المپیاد دانش آموزی نانو گفت: عصر امروز تاثیر اقدام به آماده‌سازی زیر لایه‌ها و محلول پلیمری توسط دانش‌آموزان انجام شد و فردا این محلول توسط دانش آموزان روی نمونه لایه نشانی می‌شود.

خسرونژاد در پایان یادآور شد: همزمان با کار آزمایشگاهی اساتید به صورت آنلاین حضور داشته و دانش آموزان سوالات را می پرسند، ضمن اینکه فیلم هر چهار آزمایشگاه به صورت زنده برای باشگاه دانش‌آموزی نانو پخش می‌شد و اساتید تهران به کار دانش آموزان نظارت داشتند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.