گالری های تهران در نیمه اسفندماه میزبان ۱۷ نمایشگاه تجسمی اعم از چیدمان، عکس، خط و خوشنویسی، نقاشی و ... شده‌اند.

از گردهمایی هنرمندان در ۱۰ نمایشگاه گروهی تا فرصت‌های گالری‌گردی این هفته

به گزارش گروه فرهنگ و هنر قدس آنلاین، گالری‌های تهران امروز و در نیمه اسفندماه میزبان ۱۷ نمایشگاه جدید شده‌اند و علاقه مندان به هنرهای تجسمی و عکس‎، آثار حجمی و نقاشی‌ و خوشنویسی می‌توانند از این نمایشگاه ها بازدید کنند. همچنین اگر علاقمند به بازدید از نمایشگاه هایی که طی هفته گذشته افتتاح شدند و در معرض دید مخاطبان قرار گرفتند، اینجا کلیک کنید.

گالری سیحون: نمایشگاه گروهی نقاشی و نقاشی خط ۱۵ تا ۲۵ اسفند در گالری سیحون به نشانی خیابان وزرا، خیابان چهارم، پلاک ۱ برگزار می‌شود.

گالری اعتماد: نمایشگاه آثار فرزانه عبدلی با عنوان «ماخولیا» ۱۵ تا ۲۶ اسفند در گالری اعتماد برپاست. در بیانیه این نمایشگاه آمده؛ «دیدن سایهی ماخولیا خود سرآغاز التیام و پذیرش فضایی از هم گسسته و اندوه زا بود. تصویر کردن زمین های سوخته رویارویی و تصدیق ناکامی و حسرت و فقدان است. پس از ایستادگی مقابل ماخولیاء در واکنش به ویرانگی و زوالی که از سر می گذرد. رو به سوی زندگی، معجزه وار از ذغال و مرده گی، هاله و جوانه بیرون کشیده ام. اسطوره آفرینش در تخیل من حتی با سرانگشتان مثله شده باز هم به جنبش در آمده و در پی خلق است رشته های مس، حضور اراده و تمایل من است علیه ماتم و ماتم شرط حضور مجسمه هایی است که در تمنای چیزی هستند. معنای انسجام یا شاید عشق!؟»

همچنین نمایشگاه آثار آرمین امیریان با عنوان «تا تاریخ یخ» نیز تا ۲۶ اسفند در گالری اعتماد برپاست. امیریان در تعریف کوتاهی از نمایشگاه خود آورده؛ «یخ، شکل حالت جامد آب است که با افزایش فشار، دمای انجماد آن کاهش می یابد». علاقمندان برای بازدید از آثار این نمایشگاه می توانند به خیابان هفت‌تیر، مفتح جنوبی، بن‌بست شیرودی، پلاک ۲۵ مراجعه کنند.

گالری آرگو: نمایشگاه آثار ندا سعیدی، محمد حسن زاده و علی میرعظیمی با عنوان « در بین-شماره۱» ۱۵ اسفند تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ در کارخانه آرگو به نشانی خیابان فردوسی، خیابان تقوی، کوچه بهداشت، پلاک ۶ برپاست.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است؛ «نخستین شماره از «در بین» میزبان سه نمایش انفرادی از ندا سعیدی، علی میرعظیمی و محمد حسن‌زاده است که هم‌زمان در سه فضای مجزای کارخانه آرگو در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد. این هنرمندان اگرچه به نسبت هم‌نسل‌اند اما تجربه‌های حرفه‌ای متفاوتی را تا به این‌جا پشت سرگذاشته‌اند. کنار هم نشستن این سه نمایش به مخاطب کمک می‌کند تا نسبت به جهان فکری این سه هنرمند، تمایزات و نزدیکی‌هایی فرمی و محتوایی در آثار ایشان و نیز تنوع و تکثر استفاده از مدیوم و متریال در کار هرکدام شناخت جامع‌تری حاصل کند.»

گالری آ: نمایشگاه گروهی آثار چاپ هنری با عنوان «انطباعات۱» ۱۵ تا ۲۵ اسفند در گالری آ به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خیابان عضدی (آبان جنوبی)، کوچه اردشیر ارشد، شماره ۷ برقرار است.

در بیانه این نمایشگاه آمده؛ «چاپ هنری* نه فقط به دلیل دموکراتیزه کردن هنر به میانجی امکانِ تکثیر که به خاطر امکان­های بسیاری که برای خلق اثر هنری به هنرمند پیشنهاد می­دهد همواره مدیومی پرتوان و پرتاثیر بوده است. تداوم این مدیوم در ایران نه تنها وامدارِ عشق و خلاقیت هنرمندانِ چاپگر که مدیونِ پایداری­ها و استمرارِ فعالیت­ استودیو­های بزرگ و کوچک چاپ هنری بوده و هست. سالانه ی انطباعات، گستره­ای است به قدر وسعِ ما که برآنیم تا امکانی باشیم برای هم­نشینی و معاشرت و گردهمایی آتلیه­های فعال چاپ هنری در ایران. بدان امید که فرصتی فراهم آوریم برای تماشای گستره­ی پرتکاپوی استودیوهایی که مهربانانه و مصمم و حرفه­ای، فضایی کارآمد فراهم آورده ­اند برای هنرمندان این سرزمین.»

گالری آرتیبیشن: نمایشگاه گروهی «آنچه نزدیک است» ۱۵ تا ۲۴ اسفند در گالری آرتیبیشن به نشانی خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینیه ارشاد، نرسیده به همت، گل نبی(غرب)، میدان احمدی روشن(کتابی)، خیابان ساسانی‌پور، خیابان دریا (قندی)، پلاک ۶ برپاست.

گالری شکوه: نمایشگاه گروهی «طبیعت من» ۱۵ تا ۲۵ اسفند در گالری شکوه به نشانی فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹ برپاست.

گالری احسان: نمایشگاه گروهی «اتفاق» ۱۵ تا ۲۰ اسفند در گالری احسان به نشانی  اقدسیه، آجودانیه، خیابان چهاردهم شرقی، شماره ۲۲ میزبان هنردوستان است.

گالری شلمان: نمایشگاه گروهی «گنجینه» ۱۵ تا ۲۵ اسفند در گالری شلمان برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبار غربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک ۲۷ مراجعه کنند.

گالری سو: نمایشگاه آثار اعظم شادپور و مریم فرهنگ با عنوان «مواجهه» و نمایشگاه گروهی «پرنده ها» ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین در گالری سو به نشانی خیابان ویلا، خیابان سمیه، خیابان پورموسی، شماره ۳۰ برپاست.

گالری هم رس: نمایشگاه آثار مجید کامرانی با عنوان «نقطه صفر» ۱۵ تا ۲۹ اسفند در فضای هنری هم‌رس به نشانی خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان تجریش، روبروی پمپ بنزین باغ فردوس، جنب بانک مهر ایران، شماره ۲۹۹۶، طبقه ۲ برپاست.

گالری انتظامی: نمایشگاه گروهی«هنر برای هدیه» ۱۵ تا ۲۰ اسفند در نگارخانه انتظامی واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از مطهری، روبروی فروشگاه اتکا و شهرکتاب پلاک ۶۰۸ طبقه دوم، واحد ۵ برپاست.

گالری آیریک: نمایشگاه گروهی «انعکاس درون» ۱۵ تا ۲۰ اسفند در گالری آیریک برگزار می‌شود. این گالری در اتوبان ستاری، بلوار فردوس شرق، نبش وفا آذر، مجتمع آیریک سنتر جنوبی، طبقه ۳، واحد ۱۰۲ قرار دارد.

گالری نیان: نمایشگاه گروهی «پرانتز/ سری ۱۴۰۰» ۱۵ اسفند تا ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ در گالری نیان به نشانی بلوار اندرزگو. بلوار صبا. خیابان شب نما. نبش گوهر. شماره ۲ برپاست.

گالری ریشه ۲۹: نمایشگاه چیدمان امین شجاعی با عنوان «بستر جاری» ۱۵ اسفند تا ۲۰ فروردین در گالری ریشه ۲۹ به نشانی الهیه، خیابان آقابزرگی، روبه روی بانک آینده، جنب بانک خاورمیانه، پلاک ۳۱ برپاست.

گالری باوان: نمایشگاه گروهی «گلیچ: زبان پیکسل» ۱۵ تا ۲۲ اسفند در گالری باوان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک ۷ برپاست.

همچنین نمایشگاه گروهی خط کوفی با عنوان «مهر و مسطر» که حاصل آثار جمعی از هنرجویان مریم ویسی است، روز چهارشنبه ۱۳ اسفندماه در موزه نقاشی پشت شیشه که به تازگی بازسازی شده است، گشایش یافت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.