معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در آیین رونمایی از مجموعه‌های باغ زندگی و باغ خاطره همزمان با روز درختکاری، گفت: این طرح همچنان تدوام دارد و پس از ثبت نام شهروندان در این دو طرح، در جمعه پایانی هر ماه مراسم کاشت درخت را با حضور شهروندان اجرا خواهد شد.

طرح باغ زندگی و باغ خاطره همچنان تدوام دارد/ آغاز ۱۲۰۰ هکتار درختکاری در کمربندسبز جنوبی مشهد

مهدی یعقوبی افزود:امروز همزمان با روز درختکاری و با دعوت از شهروندان تعداد زیادی از مردم به ارتفاعات جنوبی آماده‌اند تا علاوه بر کاشت درخت در روز درختکاری،در قالب طرح باغ زندگی و باغ خاطره برای تازه متولدین،مزدوجین،یاد بود درگذشتگان و اهداکنندگان عضو درخت بکارند.

وی با اشاره به رونمایی از باغ خاطره و باغ زندگی در کمربند سبز شهر، ادامه داد: پلاک ثبت شده به نام افراد دائمی خواهد بود و موقعیت مکانی دقیق درخت به اعلام می‌شود.همچنین شناسنامه‌ صادر شده برای درخت علاوه بر اهدا به شهروندان در سامانه ثبت می‌شود و امکان ردیابی و رصد درخت وجود دارد. 

یعقوبی بیان کرد: ثبت پلاک می‌تواند روی درختان موجود و نهال‌های جدید انجام شود و  شرایطی لازم برای مشارکت شهروندان در بحث نگهداری درختان فراهم شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، گفت:در حال حاضر برای مجموعه های باغ زندگی و باغ خاطره، کاشت حدود ۱۵هزار اصله درخت در عرصه‌ کمربند فضای سبز و در محدوده‌ای به وسعت 30 هکتاری پیش بینی شده است،همچنین این اقدام همزمان در ضلع جنوبی پارک بهار در محدوده‌ای به وسعت 5 هکتاری اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این درختان ارتباط مستمر بین شهروندان و محیط زیست فراهم خواهد کرد،افزود: این اقدام به نوعی در راستای توسعه محیط زیستی و افزایش مشارکت شهروندان در صیانت از زیست بوم شهری خواهد بود و علاوه بر آن برنامه‌هایی برای تنوع و گسترش این طرح‌ها در دستورکار داریم. 

یعقوبی با تاکید بر اینکه این اقدامات به همین عرصه‌ها موجود محدود نمی‌شود،اظهار کرد:در ادامه اگر شاهد استقبال شهروندان از این طرح باشیم،بدون محدودیت عرصه‌های بیشتری را به کاشت درخت در قالب این طرح اختصاص خواهیم داد. 

وی افزود: امروز آغاز توسعه ۱۲۰۰ هکتار درختکاری در کمربند سبز جنوبی شهر مشهد نیز با حضور شهروندان آغاز شد و پیش بینی می شود این توسعه تا سال آینده تحقق یابد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    0 0
    از صد سال قبل انجا درخت داشته به جز 24 هزار تا ساختمان هفت طبقه به بالا که شورای شهر مشهد درعرض 4 سال وسط هر کوچه کاشتن درخت جدیدی اضافه نشده