تولیت آستان قدس رضوی ضمن تأکید بر لزوم توجه به حفظ احترام در کمک به نیازمندان، گفت: کمک‌ها و رسیدگی‌ها به نیازمندان باید به‌گونه‌ای باشد که زمینه‌ساز خودکفایی و توانمندسازی آن‌ها شود.

کمک به نیازمندان باید عزتمندانه و زمینه توانمندسازی آنان باشد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی در دیدار مدیرعامل و اعضاء هیئت‌مدیره بنیاد کرامت رضوی که در تالار ولایت حرم مطهر امام رضا(ع) انجام شد، ضمن قدردانی از فعالیت‌های این بنیاد و نمره قبولی آن در ایام کرونا، اظهار کرد: عرصه فعالیت بنیاد کرامت رضوی تنها معطوف به کمک و رسیدگی به محرومان و مستضعفان نیست، این بنیاد در عرصه‌ها و رویکردهای گوناگون حضور فعال دارد و اقدامات بسیار خوبی در حوزه مسائل جوانان، بانوان، مشاوره‌ و ... داشته است.
وی در ادامه به تبیین رویکرد آستان قدس رضوی در عرصه رسیدگی به نیازمندان پرداخت و ابراز کرد: آستان قدس بر اساس حکم رهبر معظم انقلاب نسبت به رسیدگی به سه گروه از مستضعفان شامل زائران محروم، مجاوران نیازمند و مستمندان مناطق موقوفه‌دار این ‌نهاد، توجه دارد.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه اگر امکانات آستان قدس بیشتر باشد، برای گسترش کمک به نیازمندان مانعی وجود ندارد، تصریح کرد: آستان قدس علاوه بر توجه به این سه گروه از محرومان، در حوادث غیرمترقبه کشور همانند سیل و زلزله نیز ورود و از طریق بنیاد کرامت رضوی جلوه دیگری از خدمت به مردم را نشان داده است.
وی بر لزوم رویکرد توانمندسازی محرومان در کمک رسانی‌ ها تأکید و ابراز کرد: در حوزه کاهش فقر، باید شرایط مشارکت فعالانه محرومین در فرآیند توانمندسازی خودشان را فراهم کرد، به نوعی کمک رسانی‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که در نهایت به خروج افراد دارای توانایی کار از پوشش خدمات حمایتی منجر شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی در بخش دیگری از سخنان خود به روند نزولی رشد جمعیت و مخاطراتی که سالخوردگی جامعه برای کشور به دنبال خواهد داشت اشاره و ضمن تأکید بر اهمیت توجه به موضوع فرزند آوری، تصریح کرد: مقوله فرزند آوری مسئله بسیار جدی است که متأسفانه در کشور مورد غفلت واقع شده و کمتر به آن توجه می‎شود، پیری و کاهش جمعیت می‌تواند در آینده موجب پیامدهای جبران ناپذیری برای کشور شود، لذا بنیاد کرامت رضوی به میزان توان در این عرصه طرح و برنامه‌ریزی داشته باشد.
وی همچنین بر موضوع شفافیت و تقویت انضباط مالی تأکید و آن را یک رکن اصلی برای پویایی و خدمت‌رسانی هر مجموعه‌ای دانست.
استفاده از ظرفیت‎های مردمی در حوزه کمک به نیازمندان یکی دیگر از تأکیدات تولیت آستان قدس به بنیاد کرامت رضوی بود و خطاب به مسئولان این بنیاد گفت: با فراهم سازی بستر مشارکت اقشار مختلف مردم در کمک به نیازمندان، دیگران را نیز در امور خیرانه سهیم و سفره رسیدگی به محرومان را برای اقشار مختلف باز کنید.
تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه باید از پراکنده کاری در کمک به نیازمندان اجتناب کرد، گفت: رفع نیازهای کامل محرومان یک منطقه، بهتر از فعالیت‌های پراکنده در گستره وسیع جغرافیایی است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی در پایان از فعالیت‌های بنیاد کرامت رضوی در ایام کرونا تقدیر و عنوان کرد: بنیاد کرامت رضوی با ابتکار عمل و تلاش جهادی عملکرد بسیار خوبی در ایام کرونا داشت، حضور هیئت‌هایی از سوی آستان قدس رضوی به همراه پرچم متبرک امام رضا(ع) در بیمارستان‌های درگیر کرونا از طرح‌های خوب این بنیاد بود که در تقویت روحیه کادر درمان و بیماران بسیار مؤثر بود.
  انتهای پیام/

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.