مسئله ترافیک در محورهای منتهی به حرم مطهر رضوی و نبود پارکینگ لازم در این منطقه همچنان بین مسئولان استان خراسان رضوی و شهر مقدس مشهد پاسکاری می شود.

 پاسکاری مسئولان در مسئله ترافیک و نبودپارکینگ در محورهای حرم مطهر رضوی/ اراده قاطعی وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین، حوالی ساعت ۱۰ صبح روز پنج شنبه ۱۴ اسفند همزمان با روز نیکوکاری و جشن عاطفه ها، پروژه چند سطحی پایانه و پارکینگ آزادی مشهد با چند ماه تاخیر نسبت به برنامه پروژه  در جهت رفع ترافیک و ایجاد پارکینگ برای استفاده شهروندان در این منطقه از شهر  که معمولا برای حضور در پارک ملت و منطقه امامت با مشکلات زیادی در زمینه پارک خودرو مواجه بودند بالاخره تکمیل و با حضور مسئولان ارشد خراسان رضوی ، شهرستان مشهد و طی ارتباطی ویدئو کنفرانسی با رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

این پروژه سرانجام در حالی به بهره برداری رسید که پارکینگ مکانیزه معلم چند متر آن طرف تر که با بودجه چند میلیاردی ساخته شده بود ؛ سال ها است تعطیل بوده و خدماتی به شهروندان ارائه نمی کند!

حالا که حرف از  کاهش ترافیک ، ایجاد پارکینگ و  افزایش رفاه حال شهروندان با بهره برداری از این پروژه شد، یک سوال اساسی وجود دارد و آن اینکه چرا مسئولان برای  محورهای منتهی به حرم مطهر  امام رضا(ع) که ترافیک شدید و نبود پارکینگ در این محورها از سال های قبل  و در دوران قبل کرونا که سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر داخلی و بین المللی به شهر مقدس مشهد سفر می کردند و به عنوان یک دغدغه از جانب آنها همیشه مطرح بوده است  و در دوران پسا کرونا با توجه به دلتنگی که مشتاقان این امام دارند بدون شک تعدادی فراتر از ۳۰ میلیون نفر در سال به مشهد سفر خواهند کرد،   اقدام  خاصی در جهت رفع این مساله انجام نداده و همواره موضوع را بین یکدیگر پاس می دهند.

 مگر به زعم و عقیده مسئولان استان،  اقتصاد خراسان رضوی بر پایه همین حضور زائران شکل نگرفته است پس چرا در جهت رفع مسائلی این چنینی عزم و اراده راسخی در بین  آنها وجود ندارد.

از این رو در این مراسم که جمع مسئولان استانی و شهرمشهد کامل بود با وجود مزاحمت ها و ممانعت های زیاد خود را در حلقه  آنها قرار داده و موضوع را مطرح کردم.

معتمدیان ، استاندار خراسان رضوی با شنیدن این سوال توپ را در زمین شهردار مشهد انداخت و عنوان کرد اقای کلایی رئیس کل شهر مشهد  پاسخ می دهند.

کلایی نیز در جواب معتمدیان به صورت زیرکانه و با لبخندی که همیشه در این مواقع بر لب دارد  رو به سمت معتمدیان  گفت: اقای استاندار که طرح تفصیلی اطراف حرم مطهر رضوی را تصویب کرده اند جزئیات بیشتر و بهتری از این موضوع در اختیار دارند.

*14هزار پارکینگ

کلایی با بیان اینکه اما اگر اصرار به پاسخگویی من وجود دارد مشکلی نیست، افزود: ایجاد پارکینگ در این منطقه نیاز به تصویب طرح تفصیلی بافت پیرامونی اطراف حرم مطهر رضوی  در شورای عالی معماری و شهرسازی بود که این موضوع در هفته قبل به انجام رسید.

شهردار مشهد ادامه داد: در این طرح ۱۴هزار پارکینگ برای این منطقه دیده شده است که با ابلاغ طرح ساخت آنها آغاز خواهد شد.

کلایی تصریح کرد: تصور من بر این است که تا قبل از پایان سال جاری اجرای این طرح ابلاغ شود و فرآیند عملیاتی آن نیز آغاز گردد که در این راستا یکی از موارد ساخت این ۱۴هزار پارکینگ است.

وی در پاسخ به این سوال که قبلا نیز در توضیح این مسئله با قدس آنلاین قول ساخت پارکینگ طی مدت معینی را داده بودید ، اظهار کرد: این موضوع  از اختیار ما خارج و در حوزه شورای عالی معماری و شهرسازی است و هر زمانی که طرح بافت پیرامونی ابلاغ شود ساخت این پارکینگ ها نیز آغاز خواهد شد.  

بعد از اینکه از پاسخ کلایی قانع نشدم زیرا باز هم حرف های تکراری در این باره را مطرح کرد،  خود را مجددا به استاندار خراسان رضوی رسانده و موضوع را مطرح کردم اما وی حاضر به پاسخگویی نشد و مشغول کاشت درخت گردید!!

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.