یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بحث به تعویق افتادن اف‌ای‌تی‌اف همیشه بوده و تاثیر هیجانی خود را در گذشته بر بازار گذاشته است. الان میشود گفت این بلاتکلیفی تاثیر مثبتی نخواهد داشت ولی فکر میکنم بازار نسبت به آن خنثی شده باشد.

پیش‌بینی یک کارشناس از وضعیت بورس/ بحران اصلی بازار سرمایه کجاست؟

به گزارش قدس آنلاین بورس اوراق بهادار تهران در روز چهارشنبه روند رو به ریزش پیدا کرد و شاخص کل با کاهش ۸۳۰۱ واحد به رقم یک میلیون و ۱۷۷ هزار و ۹۷۵ واحد رسید. همچنین ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۴ میلیون و ۷۰۷ هزار میلیارد تومان رسید.

صحرایی مدیرعامل بورس تهران روز سه شنبه گفته بود با همه معیارهای اقتصادی و پارامترهای موجود بازار سرمایه به خاطر ریزش‌های پیاپی شاخص کل ارزنده شده و اکنون وقت خرید سهام است، اما در عین حال باید توجه کرد که سرمایه‌گذاری در بورس باید با دید بلندمدت باشد و از محل پس‌اندازهایی که نیاز فوری به آن نیست انجام شود و سرمایه‌گذاران نباید به هیچ وجه برای حضور در بورس دارایی‌های مورد استفاده خود مانند ماشین، منزل و یا طلا بفروشند.

پیش‌بینی یک کارشناس از وضعیت بورس/ ب؟حران اصلی بازار سرمایه کجاست؟

با این حال بازار سرمایه در شرایط نابه‌سامانی قرار دارد و حجم و ارزش معاملات با یک ریزش تاریخی مواجه شده است. در این میان که سهامداران چشم انتظار یک شوک مثبت سیاسی نشسته‌اند، خبر به تعویق افتادن بررسی FATF باعث نگرانی بیشتر آن‌ها شده است.

قاسم صادقی، کارشناس بازار سرمایه، در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین با اشاره به روند کاهشی بازار سرمایه گفت: مهم‌ترین دلیل شرایط کنونی بازار سرمایه عدم وجود نقدینگی در بازار است. گرچه در اردیبهشت و خرداد که پول‌های جدیدی در بازار وارد می‌شود شاید بتوانیم شرایط بهتری در بازار داشته باشیم.

وی افزود: همچنین درمورد ریزش‌های اخیر از یک سو باید به تصویب قانون دامنه نوسان اشاره کرد و از طرف دیگر به فروش اوراق دولتی. علاوه بر این با توجه به این که در اسفند سال مالی خیلی از شرکت‌ها به اتمام میرسد و ممکن است که نیاز به نقدینگی داشته باشند، شرایط برای بازار سرمایه سخت میشود.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که آیا شاخص به زیر یک میلیون تومان کاهش پیدا میکند؟، گفت: تا قبل از سال بعید میدانم که همچین اتفاقی بیفتد. احتمالا بین ۱ میلیون و ۱۳۰ هزار واحد تا ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد نوسان خواهیم داشت. 

صادقی تاثیر به تعویق افتادن اف‌ای‌تی‌اف بر بورس را خنثی دانست و گفت: بحث به تعویق افتادن اف‌ای‌تی‌اف همیشه بوده و تاثیر هیجانی خود را در گذشته بر بازار گذاشته است. الان می‌شود گفت این بلاتکلیفی تاثیر مثبتی نخواهد داشت ولی فکر میکنم بازار نسبت به آن خنثی شده باشد. اگر هم این تصمیم قطعی شود می‌تواند تاثیر مقطعی و یکی دو روزه بر بازار بگذارد. 

صادقی در پیش‌بینی هفته پیش رو اظهار کرد: هفته آتی احتمالا هفته‌ای با ارزش معاملات پایین خواهد بود و انتظار صعودی در بازار وجود ندارد.وی افزود: با توجه به این که صندوق‌های درآمد ثابت ملزم به خریدهایی هستند، در منفی‌ها خرید خواهند کرد و بازار تا حدی متعادل خواهد شد.

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.